Interferente.ro Sanatate Naturiste Inlocuitori pentru zahar

Miercuri, 19 Martie 2014 12:38

Inlocuitori pentru zahar

Inlocuitori pentru zaharCand spui dulce, spui de fapt zahar. Totusi, stim ca zaharul alb este un pericol zilnic pentru sanatatea noastra. V-ati saturat sa folositi zaharul si vreti sa il inlocuiti. Dar, ce inlocuitori pentru zahar avem la indemana?

Cu siguranta, primul aliment care ne vine in minte este mierea, un produs apicol deosebit si mult mai dulce decat zaharul. Aceasta e folosita inca din antichitate, fiind folosita atat pentru indulcire, cat si pentru a trata diverse boli si chiar pentru infrumusetare.

Mierea de albine neprocesata este singurul aliment care nu se altereaza si e o sursa importanta de vitamine (in special cele din grupa B), minerale si aminoacizi. In miere se regasesc 3 tipuri de glucide: sacaroza, glucoza si fructoza. Printr-o enzima speciala, albina reuseste sa separe sacaroza in 2 constituienti: glucoza si fructoza. Aceasta enzima continua sa actioneze chiar si dupa ce mierea a fost recoltata. Cu cat mierea este mai veche, cu atat va contine mai multa fructoza si va avea o putere de indulcire mai mare. Asadar, pentru indulcire vom folosi mai putina miere decat zahar. Atentie, insa, mierea nu poate fi consumata de copiii mai mici de 1-2 ani, doarece exista riscul contaminarii cu spori de botulism.

Siropul de agave este extras din fructul de cactus ce creste in Mexic. Este folosit inca de pe vremea aztecilor, care il numeau “apa de miere” (vorbim tot despre ceva lichid, tot dulce si chiar de aceeasi culoare). Contine in principal vitaminele B, C, D, E, calciu, fosfor, magnziu, potasiu, seleniu si crom. Retineti ca este recomandat pentru diabetici datorita pozitiei joase pe scara glicemica, iar cantitatea de sipor folosit pentru indulcire este cu un sfert mai mica decat cea de zahar. Partea cea mai bogata in zahar este mijlocul cactusului. Ca urmare, aceasta parte este presata, iar sucul obtinut este filtrat, iar apoi este incalzit pana se obtine siropul de agava. In principal, acesta este compus din fructoza (circa 80%) si glucoza.

Extrasul de stevie este obtinut din planta cu acelasi nume – Stebia rebaudiana. Interesant de stiut este faptul ca extrasul de stevie este de 300 de ori mai dulce decat zaharul, dar are 0 calorii si indicele glicemic 0, ceea ce inseamna ca poate fi utilizat cu succes de catre diabetici. Contine vitaminele A si C, magneziu, fier, combate depresia, oboseala cronica, vindeca acneea, candida, gingivitele, stimuleaza metabolismul, taie pofta de mancare, etc.

Rapadura este denumirea braziliana pentru zaharul integral obtinut prin extragere din trestia de zahar. E vorba de granule mici de culoare gri/bej. Rapadura este un zahar integral deoarece melasa nu este scoasa. Puterea de indulcire a rapadurei este asemanatoare zaharului traditional.

Melasa este un produs rezidual in procesul de fabricare a zaharului, iar cea mai buna este melasa neagra, deaorece are cea mai mica valoare calorica. Mentionam ca este bogata in fier, potasiu, calciu si nutienti. Cel mai folositoare este melasa care provine din culturile de sfecla sau trestie de zahar. Nu este recomandat pentru diabetici, deoarece are indicele glicemic mare – 55 si continut mare de calorii.

Xyliton-ul este denumirea pentru zaharul de mesteacan, fiind extras din scoarta copacului cu acelasi nume. Retineti ca este de 2 ori mai putin caloric decat zaharul.

Siropul de artar (cel adevarat, nu falsuri) este un inlocuitor sanatos, insa trebuie consumat cu moderatie. In principal, previne bolile de inima, cancerul de prostata si este mai putin caloric decat mierea si melasa. De asemenea, previne cancerul, previne inflamatiile, intareste sistemul imunitar si este benefic in prevenirea diabetului de tip 2. Sa nu uitam ca acest sirop contine aproximativ 54 de compusi, iar efectele sunt deosebit de benefice.

Zaharina este un indulcitor ce inlocuieste cu succes zaharul, fiind de 300-500 de ori mai dulce decat acesta. Retineti ca nu are calorii si stimuleaza apetitul alimentar.

Puteti consuma cu incredere fructele proaspete ori zaharul brun. Veti constata imediat normalizarea glicemiei si reglarea functiilor pancreasului.

Totusi, mare grija ce inlocuitori ai zaharului folositi pentu consum. Evitati indulcitorii artificiali, ce pot produce efecte negative mult mai periculoase decat zaharul. Optati pentru indulcitorii naturali, ce sunt o sursa sanatoasa pentru viata si organsmul dvs.

Addthis

Related news items:
Newer news items:
Older news items: