Interferente.ro Parinti si copii Educatie Serbarea Abecedarului Sceneta

Vineri, 04 Februarie 2011 19:25

Serbarea Abecedarului - Scenetă

Personaje:

- Abecedarul

- Literele alfabetului

- Un elev

Copiii sunt aşezaţi în semicerc. Abecedarul stă la catedră.

Abecedarul:

Bună ziua tuturor!

Astăzi am venit în zbor,

Că să văd dacă voi ştiţi

Să scrieţi şi să citiţi!

Clasă-ntâi s-a terminat,

Iară voi aţi învăţat,

Rând pe rând, încet-încet,

Litere din alfabet.

Alfabetul, dragi copii,

E un sac cu jucării:

A e o albină mică,

B, bursucul Marinică,

C este un bun căluţ,

D, un delfinaş drăguţ,

E este un elefant,

F, un felinar înalt

Şi aşa până la Z,

Jucării din alfabet.

În timp ce Abecedarul spune versurile, pe scenă apăr pe rând copii costumaţi în: albină, bursuc, cal, delfin, elefant, felinar … sau … Abecedarul arată nişte planşe care reprezintă cele spuse mai sus.

Abecedarul:

Oare voi aţi învăţat ordinea ce eu v-am dat?

Toţi copiii: Da!

Abecedarul:

Vreau s-aud, drăguţi copii,

Apoi spunem poezii.

Copiii spun pe rând literele în ordinea alfabetică.

Abecedarul:

M-aţi convins ca alte ori!

Acum, vă spun ghicitori,

Că să văd, dacă voi ştiţi,

Literele să ghiciţi.

Fiţi atenţi că o să-ncep

Ghicitori din alfabet,

Iar voi mă veţi învăţa

Ce înseamnă litera.

Parcă ar face balet,

Prima e în alfabet!

Toţi în cor: A

A

A este un avion

Şi-un arici cu papion.

A vine de la Alina,

Anca, Ana şi Adina.

Abecedarul:

Bravo! Ce frumos ai spus!

Prima literă s-a dus.

Acum, atenţie mare,

Că spun altă ghicitoare.

Prima literă ce-ai învăţat,

Dar cu pălărie pe cap!

Toţi în cor: Ă

Ă:

Ă ar fi o pălărie

Sau o mătură cu care,

Ca printr-o vrăjitorie,

Aş zbura pe ea călăre.

Toţi în cor: Â

Â:

 din a sunt eu, vezi bine!

Cuvintele nu-ncep cu mine,

Stau la mijloc în cântare,

Mână, lâna şi mâncare.

Abecedarul:

Are burtă şi e gras,

Literă din contrabas.

Toţi în cor: B

B:

B este un brotăcel

Care bea apa niţel,

Iar în barcă, lângă el,

Pescuieşte-un băieţel.

Abecedarul:

Excelent, cum n-am văzut!

Acum , însă, va încurc.

Cerc ar fi putut să fie

De nu-l tăia nea Ilie.

Toţi în cor: C

C:

C este un bun căluţ,

Care-i căra în caleaşcă

Pe Claudiu şi Codruţ

Până la căsuţă nostră.

Abecedarul:

Este gras, cu burtă mare

Şi în dromader apare!

Toţi în cor: D

D:

D ne-aduce multe dulciuri,

Acadele şi fondante,

Însă ne vor durea dinţii,

Dacă le mâncăm pe toate.

Abecedarul:

Pieptene pare să fie

Sau greblă lui nea Ilie!

Toţi în cor: E

E:

E parcă ar fie elice

De la un elicopter

Sau un elefant, aş zice,

Care-ajunge până la cer.

Abecedarul:

Credeam că v-am păcălit,

Însă bine aţi gândit!

Tot un pieptene ar fi,

Dar un dinte i-ar lipsi!

Toţi în cor: F

F:

F un furnicar ar fi,

Cu furnici şi mari şi mici,

Forfotesc din zori în zi,

Fără frică de arici.

Abecedarul:

Literă puţin plinuţă

Ce apare-n gărgăriţă.

Toţi în cor: G

G:

G este o gâsculiţă

Care zice: Ga! Ga! Ga!

Merge galeş pe uliţă,

Cu bobocii după ea.

Abecedarul:

E o parte dintr-o scară

Sau o linie din gară!

Toţi în cor: H

H:

H este o horă mare

Unde Horia şi Hans

Şi-au luat hainele-n spinare

Şi s-au înhămat la dans.

Abecedarul:

Că să ne-odihnim niţel

Vom cântă …

Se cântă cântece din repertoriul copiilor.

Abecedarul:

Ce frumos aţi mai cântat,

Însă nu am terminat!

Stâlp de telegraf ar fi,

Dacă punctul i-ar lipsi!

Toţi în cor: I

I:

I este un iepuraş

Cam fricos din firea lui,

Când iese pe la imaş

Fuge şi de umbră lui.

Abecedarul:

E un I, dar pe cap are

Un acoperiş mai mare.

Toţi în cor: Î

Î

Îe fratele lui I

Cu el însă poţi să scrii:

Împărat şi întrebare,

Îngeraş şi-nvăţătoare.

Abecedarul:

E un ac de pescuit

Ce de peşti e înghiţit!

 

Toţi în cor: J

J:

J e-un sac cu jucării

Care vâjâie şi sună.

Sunt ale lui Jad, copii,

Şi ne jucăm împreună.

Abecedarul:

Pe toate văd că le ştiţi,

Dar pe asta o ghiciţi?

Dacă îl întorci uşor,

Vezi pe creangă, un cocor!

Toţi în cor: K

K:

K e punct sub cerul albastru,

Este melcul Kimi-Dani

Care merge-un kilometru,

În vreo şase-şapte ani.

Abecedarul:

Liniuţa cu picior

O vezi şi-n calculator.

Toţi în cor: L

L:

L înseamnă trei lalele,

Lăcrămioare, liliac,

Florile ce mamei mele

I le dau, că ei îi plac.

Abecedarul:

Vârf de munte-ar fi măcar

Sau urechi la un măgar!

Toţi în cor: M

M:

M e mamă, ştiu eu bine,

Care mă iubeşte mult.

Ea mă-nvăţa lucruri bune

Şi mereu o s-o ascult.

Abecedarul:

Nici nu ştiu ce să mai zic!

Acum chiar că m-aţi uimit!

E un Z, dar cam întors.

Cine l-o fi scris pe dos?

Toţi în cor: N

N:

N e nucă, nor, navetă,

Nuferii de pe un lac,

Unde noaptea se arată

Luna după un copac.

Abecedarul:

Este că o roată

Ce a fost umflată.

Toţi în cor: O

O:

O e Oana şi Olguţa

Care cântă într-un cor,

Dar şi o mică iapă

Ce s-adăpa la izvor.

Abecedarul:

Este că un R uşor

Care stă într-un picior.

Toţi în cor: P

P:

P e un paner cu fructe:

Prune, pere, portocale,

Ce au multe vitamine,

Poţi să papi din fiecare!

Abecedarul:

Cântece să auzim

Până când ne odihnim.

Se cântă cântece din repertoriul copiilor.

Abecedarul:

Văd că lecţia o ştiţi,

Mai vreau, însă, să ghiciţi!

E un O, dar mai frumos,

Cu o virguliţă jos!

Toţi în cor: Q

Q:

Q e literă mai rară,

Dar de stăm să căutăm:

Quintus, nume-n altă ţară

Şi chintal când prescurtăm.

Abecedarul:

E un P, însă el are

Nu unul, două picioare!

Toţi în cor: R

R:

R e un răţoi grăsuţ

Ce în lac se bălăceşte,

Dar e şi un rac micuţ,

Care înapoi porneşte.

Abecedarul:

Parc-ar fi un şarpe

Sau cursul unei ape!

Toţi în cor: S

S:

Cu s mic şi cu S mare

Poţi să scrii şi o scrisoare,

Pentru drage surioare

Şi Sorin, fratele mare.

Abecedarul:

Bine v-aţi mai descurcat!

Staţi că nu am terminat!

Pare s, dar sigur nu-I,

Virguliţa de i-o pui!

Toţi în cor: Ş

Ş:

Ş e şipot de pârâu

Care şerpuieşte,

El se va vărsa-ntr-un râu

Şi vor şopti împreună.

Abecedarul:

E o parte dintr-un ţânc

Sau ultima-n elefant!

Toţi în cor: T

T:

T e un motan cuminte

Care toarce pe cuptor,

Lui îi place să se-alinte

Toată ziua pe covor.

Abecedarul:

Un T, dar în plus mai are,

Virgulă de la picioare!

Toţi în cor: Ţ

Ţ:

Ţ este un mic ţânţar

Care ţârâie în noapte,

Dar şi ţinte şi ţintar,

De la Ticu din sertar.

Abecedarul:

Aţi răspuns cum am sperat,

Dar mai am de întrebat!

E un O fără capac

Sau un cuib dintr-un copac!

 

Toţi în cor: U

U:

U este Ursica-ursul

Care umblă prin pădure,

Ca să-şi umple astăzi coşul

Cu gustoase fragi şi mure.

Abecedarul:

E o pasăre pe boltă

Sau un vârf de la săgeată!

Toţi în cor: V

V:

V e vulpea Roşcovană,

Ce visează la găini,

Dar este şi veveriţă

Ce se plimbă prin aluni.

Abecedarul:

Pe caiet doi V lipsesc!

Abecedarul:

Of! Eu am cam obosit,

Nişte cântece s-ar potrivi.

Se cântă cântece din repertoriul copiilor.

Abecedarul:

Bine de-o mie de ori!

Să va mai spun ghicitori …

Intersecţie în drum

Cu el xerox scriu acum!

Toţi în cor: X

X:

X e de la xilofon,

Xerox, Xena, saxofon,

Cu el scriem exerciţii,

Excursii şi expediţii.

Abecedarul:

V cu coadă după el,

Sau în Jerry - şoricel.

Toţi în cor: Y

Y:

Y nu e de la noi,

Dar pe Yoghy-l ştiţi şi voi,

Şi pe Jerry cel uşor,

Şi pe Disney, tatăl lor.

Abecedarul:

Metru e de tâmplărie,

Cu el zebră noi vom scrie!

Toţi în cor: Z

Z:

Z e zebra de la Zoo,

Dar şi cea de pe şosea,

Are dungi mai mult de nouă,

Cin-a zugrăvit-o aşa?

Abecedarul:

Bravo, bravo, dragi copii!

Frumos spuneţi poezii!

Aţi reuşit să ghiciţi,

Însă grupuri voi mai ştiţi?

Cine vrea îmi arate

Care-s grupurile toate?

Un elev:

Eu v-ajut, le ştiu bine,

Haideţi fraţilor cu mine.

Face semn către litere.

Dacă lângă C scriu I,

Noi cu toţii citim CI,

Iar un C şi cu un E,

Sigur se citeşte CE.

Elevul aşază elevii care reprezintă literele respective în faţa Abecedarului. La fel se va proceda cu fiecare grup de litere.

C, H, I, dacă lipim,

Noi toţi CHI o să citim,

La fel e şi cu C, H, E,

Dar lor le vom spune CHE.

G şi I se citesc GI,

Iar un H la mijloc - GHI,

Dacă-n loc de I pun E,

Înseamnă că este GHE,

Iară H dacă dispare

GE în locul lui apare.

Abecedarul:

Literele voi le ştiţi,

Acum scrieţi, citiţi!

Vreau ca fără pix şi şcoală,

Să scrieţi cuvântul ŞCOALĂ.

Copiii care reprezintă literele din cuvântul ŞCOALĂ, ies în faţă, arătând planşele cu litere pentru a scrie cuvântul spus de Abecedar.

Abecedarul:

Iar acum, în grabă mare,

Să-mi scrieţi cuvântul SOARE.

Copiii scriu cuvântul.

Abecedarul:

Bravo! Este minunat!

Să scrieţi aţi învăţat !

Matematica:

Credeţi că aţi promovat?

Pe mine m-aţi întrebat?

Eu sun MATE din orar!

Cifre am buzunar!

După cum am observat,

Litere aţi învăţat,

Să scrieţi şi să citiţi,

Însă cu ce socotiţi?

Uitaţi, am şi eu la mine,

Două buzunare pline,

Cu cifre şi cu probleme

Şi alte câteva semen.

Să începem! Timpul trece!

Număraţi până la 10.

Toţi copiii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

Matematica:

Văd că v-aţi adus aminte!

Acum s-o luăm pe sărite:

Număraţi din doi în doi

Până la zece şi-napoi.

Toţi copiii:0, 2, 4, 6, 8, 10, 10, 8, 6, 4, 2, 0.

Matematica:

Număraţi chiar foarte bine!

Acum fiţi atenţi la mine:

Pe o creangă de copac

Trei păsări s-au aşezat

Şi mai vin încă vreo şapte,

Câte sunt acum toate?

Toţi copiii: 10

Matematica:

Bravo, bine aţi gândit!

Vă mai dau de socotit:

În curtea lui Moş Andrei

Stau vreo zece mieluşei.

Şase pleacă pe imaş,

Câţi în curte au rămas?

Toţi copiii: 4

Abecedarul:

Nu-i aşa că sunt grozavi?

Matematica:

Da! Sunt nişte elevi bravi.

Abecedarul şi matematica:

Tot anul v-am pregătit,

La citit, scris, socotit.

În vacanţă o să mergeţi

Şi în clasa a II-a treceţi,

Acum vă lăsăm cu bine,

Că vacanţa, uite vine!

Toţi copiii: Uraaa!

Addthis

Related news items:
Newer news items:
Older news items: