Interferente.ro Lifestyle Psihoteste Test de inteligenta lingvistica

Joi, 03 Octombrie 2013 20:35

Test de inteligenta lingvistica

 

Efectuarea testului presupune sa gasiti doua propozitii din cele sase enumerate, care sa exprime o idee cat mai aproape de cea din titlu. In urma acestui test veti descoperi informatii interesante cu privire la propria inteligenta.

 

1. Cu cat esti mai fericit, cu atat mai putina atentie acorzi fericirii tale (Alberto Moravia)

A. Fericirea este o betie care te face inconstient.

B. Existenta nenorocirilor este cea care indreapta atentia in fericire.

C. Cand totul merge bine nu-ti dai seama de fericirea ta.

D. Fericirea este tonica pentru constiinta personala.

E. Micile nenorociri stimuleaza energia oamenilor.

F. Fericirea este ca un somn.

 

2. Cu cat talentele unui om sunt mai mari, cu atat acesta are puterea de a induce in eroare pe altii (Aldous Huxley)

A. Supunerea oarba fata de cineva poate duce la greseli grave.

B. Nu trebuie sa credem in vorbele oamenilor care ne coplesesc cu argumente.

C. Poti sa-ti impui cu usurinta ideile cand vorbesti cu autoritate.

D. Cel care are talent isi impune cu usurinta opiniile.

E. Exista o rea folosire a geniului.

F. Inteligenta serveste deseori la inselarea altora.

 

3. Convingerile sunt inamicii adevarului, mai periculoase decat minciunile (Thomas Mann)

A. Cand un anumit subiect este abordat cu pasiune, el este deformat mai mult decat daca s-ar minti deliberat.

B. Fanatismul este o forma a minciunii.

C. Un pasionat nu poate fi obiectiv.

D. Credinta este inamicul adevarului.

E. Cei care nu sunt convinsi nu se apropie niciodata de adevar.

F. Cand cineva tine la opiniile sale, devine capabil sa nege faptele cu mai multa agresivitate decat un mincinos.

 

4. Cel care nu vrea sa actioneze si sa vorbeasca decat just, nu realizeaza nimic (Friedrich Nietzsche)

A. Cel care nu face nimic nu se inseala niciodata.

B. Daca pentru a actiona sau chiar pentru a vorbi trebuie sa asteptati pana esti sigur, nu vei incepe niciodata.

C. Daca vrei sa faci sau sa spui ceva, indiferent ce, trebuie sa-ti asumi riscul de-a te insela.

D. Cel care nu face si nu spune nimic are intotdeauna dreptate.

E. Actiunea si vorbirea justa, corecta, sunt de-o dificultate decurajanta.

F. Decat sa actionezi nejust, e mai bine sa nu faci nimic.

 

5. Arta nu constituie o putere; ea nu este decat o consolare (Thomas Mann)

A. Arta da artistului o consolare care nu reprezinta putere.

B. Creatia artistica da artistului un sentiment de putere.

C. Fata de neputinta sa sociala, artistul se consoleaza prin arta sa.

D. Opera de arta nu reprezinta o vointa de putere, ci o nevoie de compensare intima.

E. Ceea ce conteaza pentru un artist este ca opera sa sa-i aduc beneficii pe plan personal si afectiv, nu pe plan social.

F. Pentru artistul care o concepe si o realizeaza, opera de arta este o usurare a suferintelor sale si un mod de-a se consola.

 

6. Cand familia se desface, casa se ruineaza.

A. Distrugerea casei familiale antreneaza dispersarea familiei.

B. Dizolvarea legaturilor familiale conduce la ruinarea societatii.

C. Dispersarea familiei determina abandonul casei familiale.

D. Stabilirea structurilor umane este bazata pe familie.

E. Familia este fundamentul tuturor constructiilor.

F. Intretinerea casei familiale este datoria familiilor.

 

7. Acolo unde domneste luciditatea, scara valorilor devine inutila (Albert Camus)

A. Cand se ajunge la o perfecta obiectivitate nu mai pot exista preferinte.

B. A intelege te scutesti sa judeci.

C. Omul lucid si obiectiv are o judecata sigura.

D. Cand ai inteles nu mai esti capabil sa judeci.

E. Cunoasterea adevarului exclude recursul la valori.

F. Eziti sa alergi atat cat nu cunosti realitatea.

 

8. Copiii nu reflecta decat asemeni unor oglinzi. Trebuie sa le impunem respect (Herve Bazin)

A. Trebuie respectate reflectiile personale ale copiilor.

B. Copiii trebuie sa invete sa-si respecte educatorii.

C. Copiii nu invata nimic decat daca-i respecta pe cei care-i invata.

D. Comportamentul copiilor este oglinda sentimentelor lor fata de educatori.

E. Copiii nu reflecta singuri. Trebuie sa stim sa-i incurajam cu fermitate.

F. Copiii nu invata sa reflecteze decat dupa ce au invatat sa respecte.

 

REZULTATE:

12-20 – inteligenta medie

36 MAXIM posibil

 

 

 

+2

0

-1

-2

  1.  

B-C

A

E-F

D

  1.  

D-F

B

E

A-C

  1.  

A-F

C-D

B

E

  1.  

B-C

E

A

D-F

  1.  

D-E

A-F

C

B

  1.  

B-D

C

E-F

A

  1.  

A-E

D

B-F

C

  1.  

C-F

E

B-D

A