Interferente.ro Sanatate Tratamente Verifica capacitatea ta fizica

Duminică, 23 Iunie 2013 18:11

Verifica capacitatea ta fizica

 

Cunoasterea starii inimii, a sistemelor muscular si osos, mai exact a fortei musculare si flexibilitatii articulatiilor este fireasca si necesara. Verificarea lor se poate realiza usor, cu ajutorul unor mijloace pe care le aveti la indemana.

 

1. Starea inimii si a rezistentei cardio-respiratorii

Se poate realiza folosind un scaun sau un tamburet inalt de 40 cm si un ceas cu secundar.

-         Urcati si coborati pe acest scaunel (fig. 1) in mod ritmic, timp de 3 minute.

-         Numarati apoi, la incheietura mainii, pulsatiile inimii timp de 10 secunde si comparati-le cu datele de mai jos.

 

Numarul pulsatiilor/10 secunde

Femei:

-         16 sau mai putin – excelenta;

-         17-18 – buna;

-         19-22 – mediocra;

-         23 sau mai mult – slaba (consultati medicul).

Barbati:

-         17 – excelenta;

-         18-20 – buna;

-         21-23 – mediocra;

-         24 sau mai mult – slaba (consultati medicul).

Atentie: efectuati acest exercitiu-test numai daca nu ati implinit 40 de ani.

Practicand – cu recomandarea medicului unele sporturi (inot, atletism, sarituri peste coarda) sau mersul pe jos, de 3-5 ori/saptamana, veti contribui la imbunatatirea starii inimii si a rezistentei cardio-respiratorii.

 

2. Forta muschilor

Se poate verifica prin ridicarea si mentinerea la un anumit nivel a unei greutati, fara a face un efort excesiv. Exercitiul-test va va permite sa va verificati forta muschilor si, totodata, sa preveniti producerea unor eventuale accidente (bursite, tendinite, tensiuni musculare).

Efectuati exercitiul astfel:

-         asezati-va pe un covor, cu picioarele indoite si desfacute, cu mainile la ceafa, cu coatele in aer si umerii relaxati (fig. 2);

-         expirand, ridicati usor capul si umerii;

-         reveniti in pozitia initiala efectuand o inspiratie.

Repetati exercitiul timp de 1 minut si confruntati numarul de ridicari ale capului si umerilor cu datele din tabelul de mai jos. 

Numarul ridicarilor/1 minut:

Femei:

-         42 de ori sau mai multe – excelenta;

-         33-41 de ori – buna;

-         29-32 de ori – mediocra;

-         de 28 de ori sau mai putine – slaba.

Barbati:

-         52 de ori sau mai multe – excelenta;

-         45-50 de ori – buna;

-         38-44 de ori – mediocra;

-         de 37 de ori sau mai putine – slaba.

Starea fortei musculare se poate ameliora efectuand saptamanal acest exercitiu, un timp stabilit de medic.

 

3. Starea flexibilitatii muschilor si articulatiilor

Exercitiul-test de mai jos permite cunoasterea realitatii in acest domeniu dar si imbunatatirea ei, contribuind astfel la apararea sistemului muscular si osos, la evitarea unor accidente.

Este necesar sa aveti o cutie din lemn, inalta de 30 cm, o linie gradate si un covor.

-         Puneti linia pe cutie ca in fig. 3.

-         Asezati-va pe covor cu picoarele pe cutie, avand gambele intinse.

-         Expirand, intindeti gambele inainte cat mai mult si mentineti-le astfel timp de 10 secunde, uitandu-va pe linia gradate la cati cm au ajuns. Comparati numarul acestora cu informatiile de mai jos.

 

Numarul de cm care exprima flexibilitatea:

Femei:

-         16 cm sau mai mult – excelenta;

-         11-15 cm – buna;

-         7-10 cm – mediocra;

-         sub 7 cm – slaba.

Barbati:

-         13 cm sau mai mult – excelenta;

-         7-12 cm – buna;

-         2-6 cm – mediocra;

-         sub 2 cm – slaba.

Exercitiul-test se poate efectua de 3 ori pe saptamana.

 

Aceste exercitii, incipiente in timpul testarii, pot fi continuate cu avizul medicului in zilele sfarsitului de saptamana. Veti constata atat imbunatatirea rezultatelor, cai si o scadere a greutatii corpului la nivelul valorilor normale.

Addthis