Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alege scoala Proiect de prevenire a abandonului scolar
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:58

ALEGE ŞCOALA

PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR

Coordonator proiect,

Prof. Lepădatu Liliana

Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău

Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără posibilităţi materiale de a fi îndrumaţi şi supravegheaţi la lecţii, au o nouă şansă prin ajutorul acordat de Parohia Parava în colaborare cu Şcoala Gimnazială Parava, Fundaţia Episcop Melchisedec şi Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

Cadrele didactice și preoții parohiei Parava urmăresc îndeaproape educația copiilor proveniți din medii defavorizate, din familii monoparentale, oferindu-le astfel un climat afectiv și reducând posibilitatea ca elevii să ajungă pe străzi, în medii ce-i pot influenţa negativ.

În spaţiile destinate petrecerii timpului, după finalizarea orelor de curs, copiii primesc o masa caldă, după care sunt îndrumaţi de cadrele didactice participante la proiect să-şi pregătească temele, să practice diverse alte activităţi în funcţie de aptitudinile fiecăruia (ore de desen, muzică, etc) și să socializeze într-un cadru adecvat.

Absenteismul este frecvent şi nu de puţine ori este încurajat chiar de părinţi, care lasă fraţii mai mici în grija fraţilor de vârstă şcolară, sau le încredinţează sarcini domestice pe care trebuie să le îndeplinească în timpul programului şcolar, în detrimentul efectuării temelor.

Proiectul are în vedere desfăşurarea unor activităţi care să corespundă dorinţelor părinţilor şi să fie în beneficiul copiilor şi al şcolii.

Având în vedere ca beneficiarii vin la “Alege şcoala” după terminarea orelor de scoală şi sunt deja obosiţi, le sunt propuse activităţi specifice nivelului de dezvoltare al copiilor, care să-i solicite într-un mod plăcut, recreativ, distractiv. Forma predominantă a activităţilor vor fi deci ludice şi chiar activităţile noastre cu scop educativ vor lua forme uşoare de joc şi distracţie.

Activităţi educative

Activităţile educative realizate de cadrele didactice voluntare constau în :

• ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor suplimentare;

• integrarea copilului în programul zilnic;

• facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii;

• dirijarea jocului individual si colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă;

• susţinerea performantelor şcolare pentru dezvoltarea individuală a personalităţii copiilor;

• stimularea creativităţii, aptitudinilor şi talentelor copiilor, însuşirea unor abilităţi în domeniu utilizării computerului, limbii engleze, muzicii, precum şi a jocurilor logice, distractive;

• dezvoltarea capacităţii de comunicare, constituirea şi dezvoltarea limbajului activ;

• formarea şi lărgirea orizontului de cunoaştere, formarea şi dezvoltarea conduitei de explorare a mediului înconjurător.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Revista cu ISSN

Etude sur l originalite de la demarche a…

ÉTUDE SUR L’ORIGINALITÉ DE LA DÉMARCHE AUTOBIOGRAPHIQUE YOURCENARIENNE   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Résumé : Marguerite Yourcenar a connu le succès mondial avec les „Mémoires d’Hadrien” et „L’Œuvre au Noir”, mais...

Read more

Proba metodico practica la concursul pen…

ANEXA Nr. 8   la metodologie   PROBA METODICO-PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unitatile cu invatamant sportiv integrat si suplimentar (licee si clase cu program sportiv/cluburi sportive...

Read more

Advantages and disadvantages of using co…

Advantages and disadvantages of using course books

ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF USING COURSE BOOKS Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor Discussions about the advantages and disadvantages of teacher-designed materials usually centre on a...

Read more

Categorii

CATEGORII Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt...

Read more

Bauturi racoritoare consumate

  CE BĂUTURI RĂCORITOARE CONSUMĂM?     Autor: Mihail Robert - Theodoru Profesor coordonator: Mînză Lidia Instituţia: Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”   Termenul de băutură răcoritoare (popular „suc”) se referă în special la băuturile carbogazoase sau necarbogazoase obţinute...

Read more

Destramarea obstilor satesti din zona Ca…

DESTRĂMAREA OBŞTILOR SĂTEŞTI DIN ZONA CÂMPULUNG-MUSCEL   Prof. Gabriel TUDOSE Şcoala „Petre Tudose” Mălureni, Argeş     Obştea sătească – unitate de bază structurală şi funcţională a societăţii româneşti din Preistorie până spre contemporaneitate –...

Read more

Studiul posibilitatilor de obtinere a en…

STUDIUL POSIBILITĂŢILOR  DE OBŢINERE A ENERGIEI PRIN BIOCONVERSIE   Prof. Gălăţan Daniela, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I Timişoara               Printre posibilităţile de conversie cu eficienţă mare se numără şi procesele de bioconversie care...

Read more

Probleme geografice

PROBLEME GEOGRAFICE   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Promovarea interdisciplinarităţii constituie un element definitoriu al progresului cunoaşterii. Copiii nu tebuie educaţi pentru lumea de azi, deoarece...

Read more