Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cantecele in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Aprilie 2015 07:46

CÂNTECELE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor de limba engleză Crețu Alina-Arsaluis,

Liceul Teoretic „Mihail Sebastian”, Brăila

Cântecele nu înseamnă doar distracție, ele reprezintă un scop în sine pentru învățarea unei limbi străine.

Majoritatea profesorilor de engleză folosesc cântecele în procesul de predare și asta din motive bine întemeiate.

  1. Cântecele sunt foarte ușor de ținut minte. Toți am trăit fenomenul „cântecul ce nu-mi iese din minte”. Cântecele rămân întipărite atât în memoria noastră de lungă durată cât și în cea de scurtă duratăt, așa că reprezintă o modalitate simplă de a ne aminti sintagme și expresii destul de lungi și complexe.

  2. Cântecele sunt extrem de motivante. Atât tinerii cât și adulții sunt extrem de receptivi când sunt folosite cântecele în procesul de predare al limbii engleze.

  3. Cântecele sunt extrem de personale. Deoarece majoritatea cântecelor au teme generice (cel mai adesea dragostea) și se referă mai puțin la anumiți oameni, locuri sau momente, ascultătorii se regăsesc în mesajul versurilor.

  4. Cântecele conțin limbaj uzual. Limbajul folosit în majoritatea cântecelor este simplu, adesea într-un stil conversațional. Cântece mai complexe ca de exemplu ”History will teach us nothing” de Sting, poate fi analizat ca orice alt text literar. Așa cum spunea Tim Murphey: „...orice se poate face cu un text se poate face și cu un cântec.”

  5. Cântecele pot aborda subiecte tabu. Cântecele reprezintă o metodă eficientă de promovare a unor subiecte, care din motive ce țin de rigorile sociale , nu sunt prea des exploatate de materialele didactice. Astfel, subiecte precum „divorțul”, „lupta contra sistemului” și altele pot fi abordate mult mai ușor prin intermediul cântecelor.

    Cântecele pot fi analizate ca texte. Așa cum am menționat anterior cântecele pot fi exploatate ca orice alt text. Ele pot fi o sursă și o metodă de predare și exersare a gramaticii, sintaxei, vocabularului, pronunției dar și a abilitășilor de audiție, citit, vorbit, scris și traducere.

    Cântecele sunt folosite în trei etape: prin activități introductive, activități propriu zise de învățare și activități de consolidare.

  1. Activități introductive

    Scopul acestei etape este de a pregăti elevii lingvistic, educațional, tematic și psihologic pentru text. Elevii sunt familiarizați cu subiectul și cu elementele specifice de vocabular, sau cu orice alte elemente lingvistice care îi pot ajuta în etapele următoare să exploateze textul cât mai eficient posibil.

    Un element esențial al acestei etape este motivarea elevilor pentru ca aceștia să-și dorească să asculte cântecul. Acest lucru se realizează prin întrebări ajutătoare la care elevii răspund în timp ce văd textul pentru prima dată.

  2. Activități propriu zise de învățare

    În timpul acestei etape elevii au activități și sarcini care exploatează textul în mod direct. Sarcinile de lucru pot fi gradate și devin din ce în ce mai dificile pe măsură ce analiza textului avansează. De exemplu, în timp ce se ascultă un cântec precum ”An Englishman in New York”de Sting, o sarcină de lucru de început ar putea fi identificarea temei cântecului. Ulterior cerința poate avea în vedere identificarea unor informații specifice și necesită ascultarea intensivă a cântecului sau lectura versurilor cerându-se elevilor să marcheze diverse informații din text cu Adevărat sau Fals.

    Totodată, în timpul acestei etape a lecției, elevii pot să efectueze sarcini paralele, de exemplu să citească versurile în timp ce fac însemnări despre X, sau ascultă cântecul și subliniază diverse expresii, cuvinte, etc.

    După această analiză detaliată a cântecului, elevilor li se poate cere să reflecteze asupra limbii folosite dar și a conținutului.

  3. Activități de consolidare

    Această a treia etapă include activități care conduc la exersarea abilităților de producere de mesaje orale și scrise. În această etapă cântecul și textul sunt cele care oferă stimulii pentru desfășurarea unor activități ulterioare menite să consolideze alte deprinderi și abilități. Un exemplu poate fi cântecul formației Beatles ”She is leaving home”, unde elevii fie pot realiza un dialog între fată și părinții ei, sau pot redacta scrisoarea pe care tânăra a lăsat-o părinților ei.

    La final, desigur, după ce elevii au rezolvat toate sarcinile de lucru, o posibilă recompensă ar fi să cânte împreună cântecul studiat.

    Bibliografie:

  1. Anderson, A. and Lynch, T. Listening. Oxford University Press, 1988

  2. McDowell, J. and Hart, Ch. Listening plus: authentic recordings with tasks to develop listening skills and teacher training, Edward Arnold (Publishers), 1987

  3. Murphey, T. Music & Songs, Oxford University Press, 1992

  4. Underwood, M. Teaching listening. Longman Group Limited, 1989

  5. Ur, P. Teaching Listening Comprehension. Cambridge University Press, 1992

 

Revista cu ISSN

Programa optionala pentru invatamantul p…

PROGRAMĂ OPŢIONALĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ Prof. înv. primar Miron Simona Petronela Şcoala Gimnazială Chicerea, Iaşi Această propunere de programa şcolară pentru Educaţie interculturală reprezintă o ofertă curriculară centrală de...

Read more

Elemente de noutate in aplicarea curricu…

ELEMENTE DE NOUTATE ÎN APLICAREA CURRICULUM-ULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ                                                                                Ed. Purcel Cecilia, Grădiniţa cu P.P. “Clopoţel”, Bârlad   Necesitatea elaborării unui nou curriculum pentru învăţământul preşcolar reiese din multitudinea...

Read more

Structura noului an scolar 2014-2015

STRUCTURA NOULUI AN ŞCOLAR 2014-2015 Ministerul Educației a anunțat structura noului an școlar 2014-2015. Acesta va începe pe 15 septembrie 2014 şi se va încheia pe 19 iunie 2015. Elevii din...

Read more

Festivalul International de Poezie si Ep…

  REGULAMENTUL FESTIVALULUI INTERNAŢIONAL DE POEZIE ŞI EPIGRAME „ROMEO ŞI JULIETA LA MIZIL” ED. A V-A, 2011-2012   FĂRĂ TAXĂ!   „Mizilul!... Aşezată la poalele Tohanilor, celebre podgorii, această urbe - o grădină - se răsfaţă cu...

Read more

De ce si cum sa cultivam gustul pentru c…

DE CE ȘI CUM SĂ CULTIVĂM GUSTUL PENTRU CITIT LA COPII ȘI ADOLESCENȚI?   Soroiu Crina, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială George Călinescu, Iași   Articolul își propune să supună atenției un aspect de o deosebită...

Read more

Premise si cerinte in formarea personali…

PREMISE ŞI CERINŢE ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI Prof. înv. primar OLAR CAMELIA-MARIA Şcoala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” Orăştie ...

Read more

Literatura si corespondenta in opera lui…

LITERATURĂ ŞI CORESPONDENŢĂ ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Max Blecher a reuşit să facă din propria boală o experienţă cu adevărat tulburătoare,...

Read more

Oportunitati de formare profesionala pri…

OPORTUNITĂŢI DE FORMARE PROFESIONALĂ PRIN PROIECTE EUROPENE profesor Moise Iuliana profesor Ghiţă Angelica profesor Ilie Lăcrămioara Liceul cu Program Sportiv ”I. B. Şoter”, Buzău ...

Read more