Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cat de sanatos ne hranim chestionar
Scris de mihaiela lazar   
Luni, 08 Iulie 2019 00:00

CÂT DE SĂNĂTOS NE HRĂNIM?!

– CHESTIONAR –

Florea Mihaela- Ramona,

prof. înv. primar, Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Deva

Pentru a putea limita efectele negative ale alimentației haotice pe care a au cei mai mulți copii, profesorii optează tot mai des spre alegerea ca opțional a Educației pentru sănătate.

Chestionarul elaborat în această lucrare vine atât în ajutorul celor care predau Educația pentru sănătate în școli, cât și a celor interesați de starea personală de sănătate.

Alimentația copiilor este, sau ar trebui să fie, unul dintre punctele de interes ale societății contemporane. Părinții trebuie să fie permanent conștienți că o alimentație incorectă poate avea efecte alarmante asupra sănătății celor mici. Alimentația de tip fast-food, de exemplu, poate genera declanșarea pubertății precoce chiar și la copii în vârstă de 6 ani. Aproximativ 600 de copii au fost diagnosticați, în ultimii ani, cu această boală, de două ori mai mulți decât în urmă cu un deceniu.

Salariile mici, lipsa de informații corecte îi determină de multe ori pe români să facă alegeri nesănătoase pentru mesele zilnice. Este oare imposibil să ne permitem în coșul zilnic alimente care să ne asigure o alimentație corectă?

Conform ultimelor statistici, în județul Hunedoara, speranța de viață este de 72,1 ani Principala problemă este dată de comportamentul alimentar total nesănătos. Tocmai din această cauză am ales să fac o campanie de promovare a unui stil de viață sănătos prin rândul elevilor mei. La această campanie au participat 20 de elevi din 22.

La începutul campaniei le-am dat elevilor un chestionar din 10 întrebări. Pe baza răspunsurilor elevilor am elaborat planul de acțiune și am trecut la desfășurarea efectivă a campaniei. La sfârșitul acesteia le-am dat din nou chestionarul pentru a vedea daca există schimbări reale în modul de alimentație al elevilor.

Conform ultimelor statistici, în județul Hunedoara, speranța de viață este de 72,1 ani

Rezultatele obținute se regăsesc mai jos.

Chestionar

”Pași către o viață sănătoasă”

Mănâncați zilnic alimente cu conţinut de zahăr? Da– 0 p Nu – 1p

Beți mai mult de 300 ml de apă pe zi? Da - 1 p Nu – 0p

Consumați hrană de tip fast food mai mult de două ori pe săptămână? Da - 0 p Nu – 1p

Consumați frecvent mezeluri? Da - 0 p Nu – 1p

Respectați cele trei mese pe zi? Da - 1 p Nu – 0p

Practicați o activitate sportivă în afara școlii? Da - 1 p Nu – 0p

În timpul săptămânii beți băuturi carbogazoase? Da - 0 p Nu – 1p

Respectați un program de odihnă după cele opt ore petrecute la școală? Da - 1 p Nu – 0p

Mâncați zilnic cel puțin un fruct? Da - 1 p Nu – 0p

Consumați în mod obișnuit orez alb, cartofi, paste, pâine albă și produse pe bază de făină albă în loc de cereale integrale? Da - 0 p Nu – 1

Interpretarea rezultatelor:

Dacă ați obținut între 8-10 puncte aveți o alimentație relativ sănătoasă. Aveți grijă să o păstrați sănătoasă în continuare.

Dacă ați obținut între 5-7 puncte alimentația dumneavoastră nu e tocmai sănătoasă și acest lucru o să vă afecteze pe viitor. Încercați să renunțați pentru o perioadă la alimentele sau băuturile despre care știți că nu sunt bune și observați cum se schimbă și starea de spirit după această perioadă.

Dacă ați obținut între 2-4 puncte dieta dumneavoastră este nesănătoasă și aveți nevoie de niște schimbări pentru a ajunge la o sănătate optimă. Încercați să vă schimbați obiceiurile alimentare proaste și să găsiți alternative alimentare gustoase și sănătoase.

Dacă ați obținut mai puțin de 2 puncte trebuie să știți că dacă veți continua în acest ritm o să vă îmbolnăviți. Consumați prea multe dulciuri, grăsimi, carbohidrați, iar sportul este inexistent. Aveți nevoie de o schimbare pentru a ajunge la o alimentație care să nu vă mai afecteze sănătatea. Un prim pas ar fi să renunțați treptat la produsele care știți că vă fac rău. Începeți prin respectarea principiilor generale de dietă sănătoasă. Veți vedea ca obiceiurile alimentare proaste se vor transforma în bine pe măsura ce veți descoperi alte alternative mai gustoase și mai sănătoase. Propuneți-vă atingerea unui scor de cel puțin 5 puncte în următoarele luni.

Bibliografie:

Mogos, V. T. Nutriţie şi dietetică. Ed. Didactică şi Pedagogică, București, 1993

http://aptta.ro/statistici.html

 

Revista cu ISSN

Demersuri didactice eficiente in desfasu…

Demersuri didactice eficiente în desfăşurarea lecţiilor-metodele active Prof. înv. primar MARC AURICA, Școala Gimnazială Câmpeni, Jud. Alba Datorită progresului tehnologic şi accesului sporit la cunoaştere...

Read more

Ipostazele elevului in selectia comparar…

IPOSTAZELE ELEVULUI ÎN SELECȚIA, COMPARAREA ȘI ANALIZA SURSELOR BIBLIOGRAFICE Profesor educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare pentru Educația Incluzivă/...

Read more

Adolescentul educatia si lumea

ADOLESCENTUL, EDUCAȚIA ȘI LUMEA      Apostol Elena-Alina, profesor limba engleză, Șc. Gimnazială Nr.7, Buzău   O perspectivă sociologică asupra formării identității, la vârsta adolescenței. Literatura de specialitate prezintă în mod sugestiv și...

Read more

Model de acord privind transferul 2014

Model de acord privind transferul 2014   Vezi modelul de acord/acord de principiu emis de directorul unitatii de invatamant privind transferul pentru restrangere de activitate/pretransferul consimtit intre unitatile de invatamantul pentru anul...

Read more

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more

Formular de aplicatie proiecte cuprinse …

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului FORMULAR DE APLICAŢIE pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2011 Proiectele se transmit prin poștă/curier de ISJ/ISMB, într-un singur pachet, până la...

Read more

Strategie pedagogica de lucru cu elevi c…

PROIECT EDUCAŢIONAL STRATEGIE PEDAGOGICĂ DE LUCRU CU ELEVI CE MANIFESTĂ COMPORTAMENTE DE RISC, TULBURĂRI DE COMPORTAMENT, DEVIANTA ŞCOLARĂ   Blejan Maria Liliana Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Lucrarea prezintă o modalitate...

Read more

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM IN SECOLU…

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM ÎN SECOLUL AL XIX-LEA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Muzica programaticã, modalitate de exprimare specific romanticã, are de fapt o...

Read more