Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Curs ejournalism educational collaboration across borders using web based tools
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012 22:11

DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 –

EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS

USING WEB BASED TOOLS

 

Alexie Cristina, Prof. limba franceză,

Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara

 

 

În perioada 10-16 iunie 2012, obținând o bursă Comenius- mobilități de formare individuală, am participat la cursul “eJournalism 2.0 – Educational Collaboration Across Borders Using Web based Tools”, desfășurat în Inari, Finlanda (http://ejournal.eduprojects.net/lapcom2). Grupul format din 45 de cadre didactice din țări precum: Olanda, Romania, Portugalia, Spania, Belgia, Germania, Grecia, Polonia, s-a bucurat de peisajele fascinante ale Laponiei, de soarele de la miezul nopții, dar și de informații generoase ce au vizat jurnalul online, fiecare participant realizând propria sa pagina de e-journal în care a publicat un articol. Pagina rămâne deschisă, fiecare participant urmând să adauge articole în domeniul educațional, utilizând astfel TIC în procesul de predare-învățare. De asemenea, s-au pus bazele unui parteneriat on-line, fiecare grupă realizând deja planificarea activităților ce vor avea loc incepând din octombrie 2012, până în februarie 2013. Paginile pot fi vizitate la:

http://www.ejournal.fi/proj-icl/ şi

http://www.ejournal.fi/regions2/.

 

În acest proiect, realizat alături de școli din România, Portugalia, Olanda, Polonia și Grecia, vom utiliza video conferința și articolul online, pentru a facilita schimbul de informații între elevii școlilor noastre. Intenționăm ca acest parteneriat să se transforme într-un parteneriat multilateral Comenius.

A fost organizată o seară traditională, în care am avut ocazia de a ne cunoaște mai bine colegii și țările lor de proveniență și de a gusta din preparatele culinare specifice.

De asemenea, am participat la workshop-uri opționale având ca teme : interculturalitatea, exemple de bune practici Comenius, informații despre realizarea parteneriatelor multilaterale și bilaterale, photo story, video conferința.

Am vizitat muzeul Sami, biserica ortodoxă, precum și o comunitate locală Sami, îmbogățindu-ne astfel cunoștințele despre această minoritate din nordul Finlandei, despre obiceiurile și tradițiile lor. Cursul s-a desfasurat într-o locație deosebită, Parlamentul Sami.

În această perioadă am avut ocazia de a ne perfecționa limba engleză și am învățat câteva cuvinte  și expresii uzuale în limba finlandeză. Merită menționat profesionalismul cu care a fost abordată tematica cursului, deschiderea și interesul acordat fiecărui participant de către traineri în cadrul cursurilor opționale. Aceștia au incurajat permanent comunicarea dintre participanți, barierele lingvistice și culturale au fost depășite cu lejeritate grație implicării organizatorilor care au fost alături de noi indiferent de dificultățile întâmpinate.

În urma participării la acest curs voi desfășura urmatoarele activități:

a) rezultate din nevoile  instituției de proveniență :

-voi implica colegiul/ școala într-un parteneriat multilateral on-line, Comenius sau e-Twinnig;

-prezentarea beneficiilor reprezentate de colaborarea internațională atât pentru profesori cât și pentru elevi, dar în același timp și pentru prestigiul instituției;

-voi utiliza mijloacele TIC în predare, pentru a crește interesul elevilor față de învățarea limbilor străine și față de importanța educației, voi solicita elevilor mei, organizați în grupe și subgrupe  să redacteze articole după o temă dată, conform celor 5 topicuri stabilite în proiectul on-line : Cultural Food, Celebrations at school, Free time, Sports at school, Landscapes, pentru a fi publicate în pagina de e-journal http://www.ejournal.fi/regions2/, să realizeze fotografii, să se implice în numeroase activități extrașcolare, ce vor duce la reducerea absenteismului și creșterea prestigiului școlii.

b) recuperarea materiei cu elevii ce prezintă probleme la nivelul achiziției informației, utilizând internetul, presa online, testele on-line, site-urile de specialitate, urmată de evaluări periodice.

c) la solicitarea organizatorilor, dar și din proprie initiativă, am continuat să lucrez la realizarea proiectului on-line, multilateral Regions2, alături de coordonatorul Filipe Cálix, și ceilalti membri de proiect în România, Olanda, Polonia, Portugalia și Grecia. Cadrele didactice implicate în proiect vor avea o video conferință în septembrie, proiectul începând din luna octombrie. Colaborarea are loc prin intermediul e-mail-ului și a forumului creat:  http://comtopic.mixxt.info/networks/members/profiles/index.cristina.alexie. Proiectul își dorește promovarea respectului față de alte culturi, imbunătățirea cunostintelor din domeniul geografiei, istoriei, religiei, informaticii, educației fizice, să promoveze un stil de viată sănătos. Ne dorim ca acest proiect ce se va derula între octombrie 2012- februarie 2013, să stea la baza unui viitor proiect multilateral Comenius. Proiectul va fi util atât instituțiilor de proveniență, datorită schimbului de experiență între școli, cadre didactice, cât și elevilor care vor utiliza limba engleză, va stimula creativitatea prin utilizarea fotografiei, vor cunoaște mai multe despre cultura altor țări și vor respecta diversitatea culturală.

Prin intermediul internetului, voi păstra legătura atât cu ceilalți participanți, cât și cu organizatorii, care își manifestă constant interesul față de activitățile de continuare.

După întoarcerea de la curs, am prezentat elevilor informații despre proiect, aceștia manifestându-și entuziasmul față de colaborarea cu elevi ai școlilor din străinătate. Folosind internetul, am accesat pagina:  http://www.lepointdufle.net/vocabulaire.htm, elevii putând asculta expresii în limba franceză și rezolva exerciții on-line. Am constatat interesul crescut al acestora față de folosirea mijloacelor moderne de predare-învățare.

La nivel liceal am utilizat site-urile: http://www.cavilamenligne.com/activites-en-ligne/niveau-b1-comprehension-orale, http://www.ciel.fr/apprendre-francais/preparation-examen/comprehension-a2.html, elevii considerând exercițiile on-line de un real folos pentru susținerea examenului de competențe lingvistice la  limba franceză.

Pentru a stimula interesul cadrelor didactice față de utilizarea TIC în predare și informare, voi publica constant în pagina de e-journal http://www.ejournal.fi/proj-icl/, articole și informații despre proiecte, articole de specialitate, cărora le voi adăuga trimiteri la link-uri în domeniu, fotografii, prezentîri ppt, filme. Aceștia vor putea colabora, vor putea pune întrebări sau aprecia articolele, lucru util pentru perfecționarea ambelor parți și creșterea calității învățământului.

Intenționez să creez și un carnet de peisaje on-line, utilizând fotografiile făcute în timpul stagiului, ce surprind frumusețea naturii finlandeze.

 Consider că participarea la acest curs îmi este de deosebit de utilă atât în procesul de predare, cât și în realizarea parteneriatelor internaționale viitoare, școala mea putând promova astfel un învățământ european, modern.

 

 

Revista cu ISSN

Dezvoltarea limbajului la copilul presco…

DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA COPILUL PREŞCOLAR   Prof. psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara   Lucrarea de faţă îsi propune sã prezinte importanta limbajului, atenţionându-ne asupra rolului limbajului asupra personalităţii copilului, limbajul...

Read more

Relatia om Dumnezeu in psalmii arghezien…

RELAŢIA OM - DUMNEZEU ÎN PSALMII ARGHEZIENI   Prof. Carmen Broască Liceul Tehnologic ,,Pontica”, Constanţa În literatura română, psalmul depăşeşte conţinutul biblic, însă fără a eluda raportarea la sacru. Psalmii arghezieni...

Read more

Impactul migratiei parintilor asupra cop…

 IMPACTUL MIGRAŢIEI PĂRINŢILOR ASUPRA COPIILOR RĂMAŞI SINGURI ACASĂ   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Copii lăsaţi singuri acasă, în grija bunicilor sau a altor rude, dar şi cei...

Read more

Mari matematicieni ai antichitatii

Mari matematicieni ai antichitatii

MARI MATEMATICIENI AI ANTICHITĂŢII   Prof. Popp Loredana Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI   Euclid din Alexandria Euclid din Alexandria originar din Damasc(ca. 325 î. Hr, 265 î. Hr) a fost un matematician grec care a...

Read more

Pitagora printre numere prime si divizib…

PITAGORA PRINTRE NUMERE PRIME ŞI DIVIZIBILITATE   Prof. Popp Loredana Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” Timişoara   Am să încep povestea mea cu un citat al lui Emerson, în eseul "Despre prietenie" unde acesta spune...

Read more

Influenta cadrelor didactice in aplicare…

INFLUENŢA CADRELOR DIDACTICE ÎN APLICAREA REFORMEI EDUCAŢIONALE                                                                            Prof. Pantin Delia Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I” Timişoara     Impactul progresului social asupra dezvoltării potenţialului intelectual al societăţii este esenţial. Însă “populaţia mai bine...

Read more

Les etapes de la comprehension orale

LES ETAPES DE LA COMPRÉHENSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA     La pré-écoute Lors d’une activité de compréhension orale, les élèves comprennent en général: les mots qu'ils connaissent déjà; les mots transparents ; les mots dont...

Read more