Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ecoeducatia
Scris de admin   
Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:08

ECOEDUCAȚIA

prof. Arjoca Mihaela Maria

Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara

Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității.

Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție.

Ecoeducația este un concept global, care trebuie să se întindă pe toată durata existenței umane, să reflecte adaptabilitate într-un context care se transformă rapid.

Ecoeducația trebuie să pregatească individul pentru viată,să îl facă să înțeleagă problematica lumii contemporane,să îl determine să joace un rol în ameliorarea condițiilor de mediu și a creșterii calității vieții. Educția pentru mediu presupune mai mult decât a învăta despre mediul înconjurator și natura vie,ea are rolul de a dezvolta conștiințe,moduri de gândire superioare, de care liderii și factorii decizionali să țină cont în viitor. Oamenii trebuie să învețe să se implice în deciziile privind protecția mediului,să coopereze pentru o bună valorificare a informațiilor privind mediul natural și cel social. Scopul educației pentru mediu este ca fiecare să se simtă responsabil,angajat într-o comunitate ,să manifeste interes și grijă fața de mediul în care trăiește. Cerințele și exigențele cu care se confruntă ecoeducația azi,duce la o problematică care este ținta unor organizații mondiale ,menite să cultive acest principiu. În învățământul românesc se pune accent pe schimbarea comportamentului și mentalitătii tinerilor fată de mediu,în sensul unei bune cunoașteri și a unei priviri de perspectivă asupra naturii și locului în care trăim.

Obiectivele ecoeducației sunt bine conturate,trasate strategic și implementate în conștiința tinerei generații ,astfel că rezolvarea în timp să fie cât mai sigură și precisă. Tinerii observă,cunosc,interpretează procesele naturale ,apoi reușesc să înțeleagă impactul proceselor naturale asupra activițății umane și a activității umane asupra mediului inconjurator. Tânăra generatie preia rapid și investighează sistemele biologice afectate, facând interdependenta între toate sistemele ce afectează omul și societatea modernă.

Tinerii și cetățenii sunt încurajați să își asume responsabilități și să coopereze între ei, astfel că relaționarea cu mediul natural să fie cât mai sănătoasă și protectoare,îndelungată,iar mediul social să dezvolte continuu atitudini și comportamente adecvate fată de natură.

Bibliografie

[1].Genesis-Publicatie de biologie și educașie ecologică,Editura Arves,2006

[2]. Naela Costică-‘’Metodica predării biologiei’’,Colectia Didactică,2008

 

Ultima actualizare în Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:11
 

Revista cu ISSN

Ordinul 5455 din 2013 privind gradatia d…

Ordinul 5455 din 2013 privind gradatia de merit 2014   Vezi Ordinul nr. 5455/2013 pentru aprobarea Metodologiei si a criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial,...

Read more

Ordin masuri tranzitorii in sistemul nat…

Ordin privind modificarea anexei nr.1 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant

Read more

Avaritia - un vechi motiv literar

AVARIŢIA - UN VECHI MOTIV LITERAR                                                                                                     prof. Rodica Ioana Obreja  Colegiul de Ştiinţe „Grigore Antipa” Braşov     Acest articol prezintă un vechi motiv literar, avariţia,din clasicisam până la realism, prin prezentarea câtorva personaje...

Read more

Educatie si circulatie

Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat  proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu...

Read more

La modalisation quelques typologies

LA MODALISATION-QUELQUES TYPOLOGIES   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   La modalisation est une notion conflictuelle de la linguistique contemporaine. Cela résulte de sa polymorphie et de son caractère vaste et mouvant. De...

Read more

Chestionar pentru personalul didactic in…

ANEXA Nr. 9   la regulament   CHESTIONAR pentru personalul didactic*)      ___________    *)Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.   - model -   In scopul diagnosticarii procesului institutional din scoala dvs., a stabilirii unor...

Read more

Gestionarea situatiilor de criza educati…

GESTIONAREA SITUAȚIILOR DE CRIZĂ EDUCAȚIONALĂ Prof. Pavel-Surlaru Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău Situaţia de criză educaţională poate fi definită ca un eveniment sau complex de evenimente...

Read more

Comment motiver les eleves a apprendre u…

COMMENT MOTIVER LES ELEVES A APPRENDRE UNE LANGUE ETRANGERE?   Profesor: Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le present étude a pour objectif principal de faire quelque considérations méthodologiques sur la motivation des élèves....

Read more