|
|
Scris de admin
|
Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:08 |
ECOEDUCAȚIA
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara
Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității.
Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție.
Ecoeducația este un concept global, care trebuie să se întindă pe toată durata existenței umane, să reflecte adaptabilitate într-un context care se transformă rapid.
Ecoeducația trebuie să pregatească individul pentru viată,să îl facă să înțeleagă problematica lumii contemporane,să îl determine să joace un rol în ameliorarea condițiilor de mediu și a creșterii calității vieții. Educția pentru mediu presupune mai mult decât a învăta despre mediul înconjurator și natura vie,ea are rolul de a dezvolta conștiințe,moduri de gândire superioare, de care liderii și factorii decizionali să țină cont în viitor. Oamenii trebuie să învețe să se implice în deciziile privind protecția mediului,să coopereze pentru o bună valorificare a informațiilor privind mediul natural și cel social. Scopul educației pentru mediu este ca fiecare să se simtă responsabil,angajat într-o comunitate ,să manifeste interes și grijă fața de mediul în care trăiește. Cerințele și exigențele cu care se confruntă ecoeducația azi,duce la o problematică care este ținta unor organizații mondiale ,menite să cultive acest principiu. În învățământul românesc se pune accent pe schimbarea comportamentului și mentalitătii tinerilor fată de mediu,în sensul unei bune cunoașteri și a unei priviri de perspectivă asupra naturii și locului în care trăim.
Obiectivele ecoeducației sunt bine conturate,trasate strategic și implementate în conștiința tinerei generații ,astfel că rezolvarea în timp să fie cât mai sigură și precisă. Tinerii observă,cunosc,interpretează procesele naturale ,apoi reușesc să înțeleagă impactul proceselor naturale asupra activițății umane și a activității umane asupra mediului inconjurator. Tânăra generatie preia rapid și investighează sistemele biologice afectate, facând interdependenta între toate sistemele ce afectează omul și societatea modernă.
Tinerii și cetățenii sunt încurajați să își asume responsabilități și să coopereze între ei, astfel că relaționarea cu mediul natural să fie cât mai sănătoasă și protectoare,îndelungată,iar mediul social să dezvolte continuu atitudini și comportamente adecvate fată de natură.
Bibliografie
[1].Genesis-Publicatie de biologie și educașie ecologică,Editura Arves,2006
[2]. Naela Costică-‘’Metodica predării biologiei’’,Colectia Didactică,2008
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:11 |
|
Ordinul 5455 din 2013 privind gradatia de merit 2014
Vezi Ordinul nr. 5455/2013 pentru aprobarea Metodologiei si a criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial,... Read more
Ordin privind modificarea anexei nr.1 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant
Read more
AVARIŢIA - UN VECHI MOTIV LITERAR
prof. Rodica Ioana Obreja
Colegiul de Ştiinţe „Grigore Antipa” Braşov
Acest articol prezintă un vechi motiv literar, avariţia,din clasicisam până la realism, prin prezentarea câtorva personaje... Read more
Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu... Read more
LA MODALISATION-QUELQUES TYPOLOGIES
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest din Timişoara
La modalisation est une notion conflictuelle de la linguistique contemporaine. Cela résulte de sa polymorphie et de son caractère vaste et mouvant. De... Read more
ANEXA Nr. 9
la regulament
CHESTIONAR
pentru personalul didactic*)
___________
*)Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.
- model -
In scopul diagnosticarii procesului institutional din scoala dvs., a stabilirii unor... Read more
GESTIONAREA SITUAȚIILOR DE CRIZĂ EDUCAȚIONALĂ
Prof. Pavel-Surlaru Adriana-Cristina
Colegiul Economic Buzău
Situaţia de criză educaţională poate fi definită ca un eveniment sau complex de evenimente... Read more
COMMENT MOTIVER LES ELEVES
A APPRENDRE UNE LANGUE ETRANGERE?
Profesor: Popescu Mihaela
Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari
Le present étude a pour objectif principal de faire quelque considérations méthodologiques sur la motivation des élèves.... Read more
LA PROTECTION DE L’ENVIRONNEMENT EST
NOTRE RESPONSABILITÉ A TOUS
Prof. Mira Magdalena
Liceul Tehn. Constantin Brâncuşi, Piteşti
« C'est une triste chose de songer que la nature parle et que le genre humain…
CLASICUL CREANGĂ ÎN ACTIVITĂŢILE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
Prof. înv. primar Grecu Niculina
Şcoala primară nr. 3, Covrigi, comuna Văgiuleşti, jud. Gorj
Poveştile lui Creangă au încântat şi încântă generaţii întregi de copii.… EVOLUŢIA FAMILIEI ÎN ROMÂNIA
Prof. Neacşu Ionica-Ramona,
Liceul „Nicolae Bălcescu”, Voluntari, jud. Ilfov
Articolul urmărește evoluția instituției familiei, cu precădere după anii 1990. Ca orice instituție a avut și… Clasificare droguri
În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central -…
Documentele dirigintelui
Afla care sunt documentele necesare pentru diriginte.
Documente necesare pentru mapa dirigintelui:
* Decizie de numire - cadru didactic titular, raspunde de domeniul educativ scolar si extracurricular pe toate componentele si…
STERILITATEA
Prof. Cosma Camelia Veronica
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Sterilitatea la femei
Cauzele care duc la sterilitate feminină sunt numeroase. Pentru ca femeia să rămână însărcinată şi să ducă sarcina la termen…
DREPTURILE OMULUI ŞI ALE COPILULUI
ÎN SOCIETATEA CONTEMPORANĂ,
DIN PERSPECTIVĂ TEOLOGICĂ
prof. Butnărașu Constanța Camelia,
Liceul Teoretic ,, Emil Racoviță,, Galați
Conştiinţa creştină vede în viaţă un dar divin…
CAPITOLUL II
Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs
Art. 3. -
(1) Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, potrivit…
MODEL, MORALĂ, CONDUITĂ. PATTERNUL PREINFRACȚIONAL
Prof. Educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și
Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca
Rezumat:…
|
|