Formarea continua a personalului din invatamantul preuniversitar modificari si completari prin ordin 3129 din 2013 |
Miercuri, 20 Februarie 2013 15:23 |
Formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
modificări şi completări prin ordin 3129 din 2013
Vezi Ordin 3129/2013 Ordin pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.561/2011.
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 84 din 07.02.2013
Intrat în vigoare la: 07.02.2013
În baza prevederilor art. 242 şi 243 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2011 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
Art. I
Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.561/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 şi 767 bis din 31 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 9, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
"(4) Examenul pentru obţinerea gradelor didactice în învăţământ poate fi susţinut la una dintre specializările înscrise pe diploma/diplomele pe care candidatul le deţine sau la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic le poate preda conform Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar.
(5) Specializările/Programele de studii şi formele de învăţământ pentru absolvenţii cu studii universitare de lungă/scurtă durată sau care au finalizat ciclul I de studii universitare de licenţă, înscrişi pentru susţinerea examenelor în vederea obţinerii gradelor didactice în învăţământ, care au început studiile după intrarea în vigoare a Legii nr. 88/1993 privind acreditarea instituţiilor din învăţământul superior şi recunoaşterea diplomelor, republicată, trebuie să fi fost acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, în baza unei hotărâri de Guvern."
2. La articolul 17, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
"(11) Prin excepţie, pentru educatori/educatoare, învăţători/învăţătoare, institutori, maiştri-instructori, antrenori şi alte categorii de cadre didactice cu studii medii din învăţământul de masă şi învăţământul special, în comisiile pentru obţinerea gradelor didactice sau pentru coordonarea lucrării metodico-ştiinţifice pot fi numite şi cadre didactice având specialitatea în care candidaţii susţin examenul ori, după caz, limba română, matematică, pedagogie, psihopedagogie, psihopedagogie specială şi care au gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor."
3. La articolul 18, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 18 (1) Subiectele pentru probele de examen pentru obţinerea gradelor didactice, inclusiv pentru colocviul de admitere, se stabilesc în plenul comisiei de examinare, pe baza unei tematici şi bibliografii din programele în vigoare, aprobate prin ordin de ministru."
4. La articolul 22, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Pentru lucrările care au primit iniţial note cuprinse între 7,50 şi 7,99, inclusiv note de 7,50 şi 7,99, respectiv între 9,50 şi 9,99, inclusiv 9,50 şi 10, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestaţii."
5. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 23 (1) Pentru promovarea examenului de acordare a gradului didactic II, candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 8 (opt) la inspecţia specială şi cel puţin nota 8 (opt) la testul din metodica specialităţii şi, respectiv, la proba orală din cadrul examenului. Candidaţii care nu obţin nota minimă la o probă nu se pot prezenta la probele următoare.
(2) Media generala de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II se calculează ca medie aritmetică a celor 3 probe.
(3) Media generală de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II este cel puţin 8 (opt)."
6. La articolul 29 alineatul 1, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
"c) candidaţii care au obţinut media 10,00 la examenul de acordare a gradului didactic II au dreptul de a susţine inspecţia curentă I în perioada de înscriere la gradul didactic I."
7. La articolul 35, alineatul (15) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(15) Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu două zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă)."
8. La articolul 39, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Nota la proba de susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice se calculează ca medie aritmetică a notelor, de la 10 la 1, acordate de fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei, ca număr întreg sau cu zecimale. Nota acordată nu poate fi contestată. Nota minimă de promovare a acestei probe este 9 (nouă)."
9. Anexele nr. 2, 7, 8 şi 17 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
10. În anexa nr. 11, sintagma "Definitivarea în învăţământ" se va înlocui cu sintagma "Gradul didactic II".
Art. II
Direcţia generală resurse umane şi reţea şcolară naţională din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare, casele corpului didactic, instituţiile de învăţământ - centre de perfecţionare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 23 Februarie 2013 18:35 |
|
Ordin privind organizarea si desfasurarea
examenului de bacalaureat 2013
Vezi ordinul privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat national 2013.
Read more
AMINTIRI DESPRE ARGHEZI
Prof. Mihalcea Carla
Şcoala nr.1 Pantelimon-Ilfov
Întreaga creaţie a acestui mare scriitor, Tudor Arghezi, relevă complicatele probleme ale omului modern, spirit complex, confruntat cu realităţi diverse şi dinamice.
Cuvinte cheie: poet,... Read more
STANDARDE PROFESIONALE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI
LITERATURII ROMÂNE ÎN GIMNAZIU
Prof. Panait Alina,
Şcoala „George Emil Palade” – Buzău
Standardele profesionale reprezintă un ansamblu de aştepări şi cerinţe, explicit formulate, referitoare... Read more
STUDIU- CREATIVITATE PRIN ACTIVITĂȚI NONFORMALE
prof. înv. primar Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Creativitatea copiilor se caracterizează, înainte de toate, prin aportul intelectual afectiv-motivațional pe care-l aduce subiectul în activitate,... Read more
EDUCATIA PENTRU DIVERSITATE
Sintagma scoala pentru diversitate este echivalenta sintagmei scoala pentru toti si reprezinta dezideratul maximei tolerante in ceea ce priveste diferentele fizice, socioculturale, lingvistice si psihologice existente intre copii/elevi,... Read more
E NOAPTE ŞI E FRIG, IUBITĂ, MAMĂ
Ştefan Lucian MUREŞANU
E noapte şi e frig, iubită, mamă, şi mă gândesc cum anii au trecut iar tu, demult, te-ai dus de lângă... Read more
MESERIA DE PĂRINTE
Profesor Psiholog Blejan Maria Liliana
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Toată lumea ştie că a fi părinte nu este un lucru uşor , iar pentru a stabili... Read more
FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ DEZVOLTAREA COPILULUI
Prof. înv. preşc. Tăut Andreea Maria
Grădiniţa cu P.P Nr. 13
Rezumat
Factorii instituţionali ai educaţiei sunt şcoala, familia, biserica, armata, ş.a.
Familia exercită o influenţă... Read more
METODE INTERACTIVE
ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA BIOLOGIE
DURNEA ANCUŢA-OANA
COLEGIUL NAŢIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD
Sinonime pentru Pentru învățământul modern metodele interactive constituie un instrument de organizare și conducere a activității…
Evaluarea nationala clasa a VIII-a 2017
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a publicat ordinul care prezinta calendarul desfasurarii Evaluarii Nationale la clasa a VIII-a in anul scolar 2016-2017.
Calendarul examenului… STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE EVALUATIVE
UTILIZATE ÎN CADRUL LECŢIILOR DE GEOGRAFIE
Profesor MIRON STELUŢA OTILIA
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Lucrarea prezintă exemple de stategii didactice interactive evaluative şi metode interactive… Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant
PARTENERIAT FAMILIE - ŞCOALÃ
Inst. DOBREA MONICA
Şcoala cu cls. I -VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin, jud. Bacãu
Motto: „Prezenta pãrintilor poate transforma cultura scolii.”
…
A STUDY ABOUT WUTHERING HEIGHTS
Prof. Adriana- Maria Ştefănescu
Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Emily Jane Brontë (1818 –1848) was a British novelist and poet, now best remembered…
CUM SĂ MOTIVEZI ELEVII SĂ FIE ACTIVI
ÎN TIMPUL ORELOR DE CURS
Prof. înv. primar Vaida Ioana-Alina
Şcoala Gimnazială Fodora, com. Gâlgău
O bună comunicare între elevi şi profesor…
STUDIU DE SPECIALITATE
SCURT ISTORIC AL ALGEBREI LINIARE
Prof. Stancu Magdalena Ioana
Liceul Voievodul Mircea Târgovişte
Algebra liniară este ramura matematicii care studiază vectorii, spaţiile vectoriale (numite… VIОLEΝŢA
DEFINIRE, CONCEPT, FORME
Boldașu Magdalena Maria,
prof.înv.primar, Școala Gimnazială Nr.1 Peștera
În ce рriveşte încercările de definire, analiză şi interрretare a agreѕivităţii de către ѕрecialişti, nu numai că nu…
|