Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Google forms un instrument util pentru cadrele didactice
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:44

GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google Forms în activitatea pe care o desfășoară la școală cadrele didactice, precum și modul de realizare a formularelor.

Cuvinte cheie: instrument, profesori, diriginți, google forms, teste, formulare, sondaje, studii

Un instrument util pentru profesori în activitatea pe care o desfășoară pe parcursul anului școlar se dovedește a fi Google Forms. Acesta face parte din Google Drive, care este un serviciu gratuit de stocare și sincronizare a fișierelor.

Cu ajutorul instrumentului Google Forms, profesorul poate elabora teste on-line, dirigintele poate colecta diferite date de la elevi săi, iar responsabilul de comisie poate aduna de asemenea informații de la membrii comisiei, sau chiar de la întregul colectiv de profesori ai unității școlare din care face parte. Google Forms se dovedește a fi util și în realizarea unui studiu, a unui sondaj etc.

Pentru a putea folosi Google Forms utilizatorul trebuie să aibe un cont de Google Mail. În cazul în care această condiție este îndeplinită el poate accesa serviciul Google Drive aflat la adresa https://drive.google.com/drive. Următorul pas pe care îl are de realizat este să intre în contul său.

Comanda New / More / Google Forms (Nou / Mai multe / Formulare Google) duce la deschiderea ferestrei în care urmează a fi elaborat formularul. Fiecărui formular i se va stabili un titlu și o descriere, pentru o identificare ușoară a sa printre alte formulare elaborate.

Itemii din cadrul unui formular pot fi itemi de mai multe tipuri: cu răspuns scurt, paragraf, cu răspunsuri multiple, casete de selectare, dropdown, scară liniară, grilă cu mai multe variante, data, precum și ora.

Fiecare întrebare elaborată în cadrul formularului poate fi duplicată prin apăsarea butonului Duplicate (Duplicați). De asemenea, aceasta poate fi ștearsă prin apăsarea butonului Delete (Ștergeți).

Fiecare răspuns poate fi obligatoriu sau nu, în funcție de utilizarea sau neutilizarea butonului Required (Obligatoriu). În cazul în care răspunsul este obligatoriu, cel care completează formularul nu poate să trimită răspunsurile până când nu îl completează.

Întrebările formularului sunt adăugate rând pe rând cu ajutorul butonului Add question (Adăugați o întrebare).

Ordinea întrebărilor poate fi modificată. Întrebările sunt aduse din partea de jos a formularului către partea de sus. Acest lucru se realizează prin poziționarea mouse-ului în partea de sus a întrebării, apăsarea butonului stâng al mouse-ului în momentul în care cursorul are forma de cruce și tragerea întrebării pe poziția dorită.

Formularul poate fi ”îmbogățit” cu ajutorul imaginilor și a videoclipurilor. Acestea pot fi inserate cu ajutorul butoanelor Add image (Adăugați o imagine), respectiv Add video (Adăugați un videoclip).

Formularul poate fi împărțit în mai multe secțiuni cu ajutorul butonului Add section (Adăugați o secțiune). Aceasta face ca formularul respectiv să aibe mai multe pagini, itemii nefiind afișați toți deodată.

Toate modificările sunt salvate automat în Drive.

Formularele pot fi partajate pe Google Plus, Facebook și pe Twitter. De asemenea pot fi trimise pe e-mail, sau pot fi postate pe site-ul personal. Pentru a realiza aceste operații folosim butonul Send (Trimiteţi).

Putem stabili pentru formularul realizat culorile dorite utilizând butonul Colour palette (Paleta de culori).

Butonul Preview (Vizualizare) ne permite să vedem formularul așa cum se va prezenta el celor care îl vor completa.

Pentru răspunsurile date, avem în partea de sus a formularului butonul Responses (Răspunsuri). Răspunsurile sunt salvate într-o foaie de calcul. Pot fi ulterior descărcate pe calculator în diferite formate cum ar fi: .pdf, .xlsx, .csv, .html.

Putem spune că în utilizarea instrumentului Google Drive un rol important îl are creativitatea celui care îl folosește.

Cu ajutorul lui Google Drive testele devin mai prietenoase, iar orele mai atractive.

Bibliografie

1. https://support.google.com/docs/answer/87809?hl=en Accesat 24 martie, 2016

2. https://www.google.ro/intl/ro/forms/about/ Accesat 24 martie, 2016

3. https://www.uaa.alaska.edu/studentaffairs/advancingstaffexcellence/upload/Google-Form-Tutorial.pdf Accesat 24 martie, 2016

4. http://teacherlink.ed.usu.edu/tlresources/training2/google/googleforms.pdf Accesat 24 martie, 2016

5. http://www.educatorstechnology.com/2013/04/8-steps-to-create-engaging-google-forms.html Accesat 24 martie, 2016

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 3-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: desfasurarea inspectiei   Art. 26. -     Inspectia scolara generala va fi deschisa de catre coordonatorul...

Read more

Strategii de predare si de invatare folo…

INTERACTING IN MADRID STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE   Inst. Riciu Daniela Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea   Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and...

Read more

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more

Lista posturilor didactice catedrelor va…

ANEXA Nr. 1   la metodologie   Lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate   Lista care se afiseaza va contine urmatoarele informatii: Specialitatea ........................... (Nr. de posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru ocupare prin concurs)  

Read more

Stereotipia ca apa de portocale

  STEREOTIPIA CA APĂ DE PORTOCALE Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani   Motto: Nu căuta să fii admirat, ci înţeles. (T. Vianu – Jurnal)     Lăsând în urmă noţiunile teoretice despre...

Read more

Sistemul de asigurare a calitatii inspec…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 7-a Sistemul de asigurare a calitatii inspectiei la nivelul ISJ/ISMB   Art. 54. -     Managementul calitatii inspectiei scolare consta in crearea unor sisteme si...

Read more

Surse si resurse de relationare ale cons…

SURSE ȘI RESURSE DE RELAȚIONARE ALE CONSILIERULUI ȘCOLAR CU ELEVII CICLULUI GIMNAZIAL   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Consilierea reprezintă o acțiune complexă prin care se urmărește sugerarea...

Read more

Discursul public ca modalitate de dezvol…

DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI   Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara   Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în...

Read more