Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar activitatea de postinspectie
Sâmbătă, 18 August 2012 00:00

CAPITOLUL II
 Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar

 

 SECTIUNEA a 4-a
Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de postinspectie

 

Art. 33. -

    In urma derularii activitatilor de inspectie, vor fi prezentate urmatoarele rapoarte:

   1. rapoartele verbale partiale. Acestea sintetizeaza rezultatele si concluziile preliminare ale inspectiei, sunt prezentate de catre fiecare inspector, la finalul fiecarei activitati desfasurate. Acestea vor fi furnizate comisiilor/catedrelor metodice/membrilor consiliului de administratie, cadrelor didactice inspectate, precum si reprezentantilor elevilor si ai parintilor, in functie de aria tematica si disciplina inspectata;

 2. raportul verbal general. In perioada imediat urmatoare incheierii inspectiei, dar nu mai tarziu de 4 zile de la finalizarea sa, inspectorul coordonator va furniza un raport verbal general, in cadrul unei intalniri/sedinte la care vor fi prezenti directorul/directorii, sefii de catedre, membrii consiliului de administratie si profesorii inspectati. Raportul este confidential, in sensul ca participantii la intalnire/sedinta nu vor discuta despre acesta in afara unitatii de invatamant inspectate

   3. rapoartele verbale partiale si raportul verbal general vor prezenta, in mod concis, punctele tari ale unitatii de invatamant si aspectele care trebuie ameliorate. Aprecierile inspectorilor trebuie sa fie respectate si nu vor fi modificate decat daca directorul sau personalul unitatii de invatamant va demonstra ca aceste aprecieri nu sunt conforme cu realitatea. Rapoartele verbale ofera posibilitatea unor discutii in privinta aspectelor care este necesar sa fie remediate;

   4. rapoartele scrise individuale ale inspectiei scolare generale. Acestea reprezinta rapoartele individuale ale membrilor echipei de inspectori, realizate pentru fiecare arie tematica/domeniu, precum si pentru fiecare disciplina inspectata. Rapoartele scrise individuale ale membrilor echipei de inspectori, ale caror modele sunt prevazute in anexa nr. 2, sunt predate inspectorului coordonator;

   5. raportul scris final al inspectiei scolare generale. 

Art. 34. -

   (1) Raportul scris final va fi redactat de inspectorul coordonator al echipei. El trebuie sa fie in concordanta cu rapoartele verbale si rapoartele scrise individuale ale membrilor echipei. Raportul scris final, al carui model este prevazut in anexa nr. 3, trebuie sa respecte criteriile de inspectie si forma stabilite si va acoperi toate domeniile indicate in regulament si in metodologia de aplicare a acestuia. Raportul este evaluativ, fiind structurat in doua parti: raportul pe arii tematice si raportul pe discipline; echipa de inspectie acorda calificative fiecarei arii tematice/domeniu, respectiv fiecarei discipline inspectate. Managerii si personalul unitatii de invatamant trebuie sa poata identifica in raport, pe baza recomandarilor realizate, prioritatile pe care le vor avea in vedere in planul de imbunatatire.

   (2) Raportul scris final va fi semnat de catre inspectorul coordonator al echipei si va fi prezentat de catre acesta consiliului de administratie al unitatii de invatamant in termen de cel mult 3 saptamani de la finalizarea activitatii de inspectie. O copie a raportului scris final va fi inaintata inspectorului general si, la cerere, MECTS.

   (3) Raportul scris final va fi insotit de un rezumat al acestuia. Pe baza raportului scris final, rezumatul va include in forma sintetica constatari/aprecieri, recomandari si calificativele acordate, pentru fiecare arie/tematica si fiecare disciplina inspectata. Rezumatul va fi prezentat de catre directorul unitatii de invatamant consiliului profesoral in cadrul unei sedinte in care vor fi invitati reprezentantii parintilor, reprezentantii elevilor, precum si ai personalului didactic auxiliar si ai personalului nedidactic. Rezumatul raportului scris final al inspectiei scolare generale elaborat conform modelului prevazut in anexa nr. 4 contine numai informatii de interes public si poate fi consultat, la cerere, si de institutiile autoritatilor publice locale cu atributii in domeniul educational.

   (4) Daca inspectia este realizata de catre MECTS, copii ale raportului scris final vor putea fi transmise, la cerere: ISJ/ISMB de unde provine unitatea scolara inspectata, secretarului de stat pentru invatamantul preuniversitar, ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

Art. 35. -

   (1) Raportul scris final al inspectiei scolare generale reprezinta documentul oficial referitor la rezultatele inspectiei. Acest raport se inregistreaza atat la ISJ/ISMB, dupa ce a fost avizat de catre inspectorul scolar general adjunct coordonator al Compartimentului curriculum si controlul asigurarii calitatii, cat si la unitatea de invatamant preuniversitar inspectata. Cu aceasta ocazie, in registrul de inspectii al unitatii de invatamant inspectate se incheie un proces-verbal la care raportul general este anexat.

   (2) Raportul scris final al inspectiei trebuie sa precizeze:

   a) denumirea unitatii de invatamant si perioada in care s-a desfasurat inspectia;

   b) componenta echipei de inspectie, cu mentionarea responsabilitatii fiecarui membru al echipei (aspect si discipline inspectate);

   c) obiectivele inspectiei;

   d) descrierea pe scurt a contextului in care functioneaza institutia de educatie (demografic, geografic, economic, social, cultural etc.);

   e) datele generale statistice privind unitatea scolara - inclusiv indicatorii relevanti din Sistemul National de Indicatori pentru Educatie (SNIE);

   f) activitatile desfasurate pe parcursul inspectiei;

   g) constatarile rezultate din aplicarea instrumentelor de inspectie si din colectarea esantionului de date, precum si aprecierile si recomandarile inspectorilor pentru ariile tematice/domeniile evaluate, precum si calificativul acordat, respectiv unul dintre calificativele: bine (B), acceptabil (A), slab (S);

   h) constatarile, aprecierile, recomandarile specifice fiecarei discipline, precum si calificativul acordat pe disciplina, respectiv unul dintre calificativele bine: (B), acceptabil (A), slab (S).

Art. 36. -

   (1) In termen de doua saptamani de la primirea raportului scris final al inspectiei scolare generale, unitatea de invatamant va elabora un plan de imbunatatire a activitatii, tinand cont de recomandarile facute in raport, si il va trimite spre aprobare inspectorului coordonator. In raport cu aspectele/domeniile vizate, planul de imbunatatire a activitatii va include: obiective, activitati/actiuni/masuri, termene/perioade concrete de realizare, desemnarea responsabililor, indicatori de masurare a realizarii obiectivelor propuse, fiind asumat de consiliul de administratie al unitatii de invatamant preuniversitar inspectate. In termen de cel mult o saptamana de la primirea planului de imbunatatire a activitatii inspectorul coordonator poate face observatii in legatura cu acesta, observatii de care unitatea de invatamant are obligatia sa tina cont. Dupa aprobare, unitatea de invatamant va incepe aplicarea primelor activitati/actiuni/masuri din cadrul planului, respectand termenele/perioadele de realizare a acestora.

   (2) Planul de imbunatatire a activitatii, aprobat de catre inspectorul coordonator, va fi atasat dosarului de inspectie. Institutia care a realizat inspectia scolara generala va urmari aplicarea planului de imbunatatire a activitatii prin inspectia de revenire. Inspectia de revenire are un caracter obligatoriu si va fi realizata la o data/perioada stabilita de catre institutia care a efectuat inspectia scolara generala a respectivei unitatii de invatamant. Cu cel putin o saptamana inainte de efectuarea inspectiei de revenire, unitatea de invatamant vizata va fi informata in legatura cu data/perioada in care se va realiza aceasta inspectie.

   (3) Daca in urma inspectiei de revenire se constata neindeplinirea obiectivelor asumate in cadrul planului de imbunatatire, institutia care a realizat inspectia scolara generala initiala si, respectiv, inspectia de revenire poate sesiza ARACIP, in vederea demararii de catre aceasta institutie a procedurilor de evaluare institutionala specifice.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Duminică, 28 Octombrie 2012 12:29
 

Revista cu ISSN

Studiu privind efectele negative ale cal…

STUDIU PRIVIND EFECTELE NEGATIVE ALE CALCULATORULUI ASUPRA COPIILOR   Prof. Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov   În lumea occidentală, cercetătorii din domeniul educaţiei au constatat că acei copii...

Read more

Le projet en classe de fle

LE PROJET EN CLASSE DE FLE Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești Motto: “ J’entends et j’oublie, Je vois...

Read more

Eminescu si aron pumnul

EMINESCU ŞI ARON PUMNUL Prof. Safta Mariana Alina Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgovişte Aron Pumnul s-a născut la 27.XI.1818, la Cuciulata, judeţul Braşov şi a murit la 12./24.I.1866, la Cernăuţi....

Read more

Poeme universul copilariei

POEME – UNIVERSUL COPILĂRIEI   Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   În studiul de faţă, referitor la cele mai cunoscute poeme eminesciene, am avut în vedere o abordate...

Read more

Planificare model pentru limba germana m…

Planificare model pentru limba germana moderna invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Moduri de determinare a eficacitatii si …

MODURI DE DETERMINARE A EFICACITĂŢII ŞI EFICIENŢEI PREDĂRII. EVALUAREA COMPORTAMENTULUI DIDACTIC AL PROFESORULUI Prof: Popa Ianina Liceul Tehnologic Numărul 1 Sighişoara Eficienţa procesului de învăţământ este influenţată de mai mulţi...

Read more

Conceptul de prostie in viziunea filosof…

CONCEPTUL DE PROSTIE ÎN VIZIUNEA FILOSOFULUI ERASMUS   de Marian DRAGOMIR   Nu ştim dacă Erasmus din Rotterdam a fost primul european conştient aşa cum îl numeşte Stefan Zweig, dar cu siguranţă a fost...

Read more

Metodologie de organizare si desfasurare…

Metodologie de organizare si desfasurare a probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat   Afla Metodologia din 10 septembrie...

Read more