Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metodologie gradatie de merit 2013 modificari
Marţi, 12 Februarie 2013 19:22

Metodologie gradaţie de merit 2013 modificări

 

Vezi Ordin 3.155 din 02.06.2013 pentru modificarea și completarea Metodologiei și a criteriilor privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.211/2012. a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 90/12.02.2013).

 

În baza prevederilor art. 264 și 284 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative, ministrul educației naționale emite prezentul ordin.

Art. I - Metodologia și criteriile privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.211/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, ParteaI, nr. 17 din 9 ianuarie 2013, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. - (1) Numărul de gradații care se acordă se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului școlar se scade numărul de gradații aflate în plată, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcții publice.”

2. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Personalul didactic titular menținut în activitate, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, respectiv personalul didactic care a avut calitatea de titular care nu a depășit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, și căruia i s-a recunoscut calitatea de titular, în condițiile prevăzute la art. 284 alin. (6) și (7) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, aflat în plata gradației de merit la data pensionării poate beneficia de gradație de merit, pe perioada menținerii ca titular în învățământul preuniversitar, până la încheierea perioadei de acordare a gradației de merit, fără a lua în calcul perioada în care acesta nu a mai avut calitate de titular, cu încadrarea în numărul stabilit de gradații.”

3. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. - (1) Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcțiile didactice și se stabilește în comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar, ținând seama de ponderea criteriilor 1-4 prevăzute la art. 6, cu excepția personalului de conducere din unitățile de învățământ, pentru care ponderea criteriilor este următoarea: 1. criteriul activităților complexe cu valoare instructiv-educativă - ponderea 20%; 2. criteriul privind performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială - ponderea 30%; 3. criteriul privind participarea la proiecte - ponderea 10%; 4. criteriul privind creșterea prestigiului unității de învățământ/conexe - ponderea 40%. În baza punctajelor, stabilite în mod unitar, se elaborează câte o grilă specifică fiecărei categorii de candidați: a) educatori/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar; b) învățători/institutori/profesori pentru învățământul primar; c) profesori; d) maiștri-instructori/profesori pentru instruire practică; e) cadre didactice din învățământul vocațional, din cluburile sportive școlare, palatele și cluburile copiilor și elevilor, din învățământul special; f) personal didactic de conducere din unitățile de învățământ.”

4. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. - (1) Deplina responsabilitate privind calculul numărului de locuri pentru acordarea gradației de merit și încadrarea în numărul de locuri revine inspectorului școlar general. (2) Direcția generală resurse umane și rețea școlară națională din cadrul Ministerului Educației Naționale verifică încadrarea în numărul de locuri și propune, dacă este cazul, sancțiuni pentru cei care nu au respectat numărul de locuri și prevederile prezentei metodologii.”

Art. II - Direcția generală resurse umane și rețea școlară națională din cadrul Ministerului Educației Naționale, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul educației naționale, Remus Pricopie

București, 6 februarie 2013. Nr. 3.155.

 

Vezi Ordinul nr. 6.211 din 13 noiembrie 2012 pentru aprobarea Metodologiei şi a criteriilor privind acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 23 Februarie 2013 17:41
 

Revista cu ISSN

stiluri de invatare_inteligente multiple…

STILURI DE INVÃŢARE ŞI INTELIGENŢE MULTIPLE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE   Prof. Simona Pisoi Colegiul National Carol I, Craiova     Reforma învãtãmântului românesc se realizeazã sub semnul unei noi conceptii cu privire la pregãtirea elevilor, impusã...

Read more

Instrumente interactive in matematica

INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ Prof. Buzea Gabriela, ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor  pe care îi îndrumă, prin folosirea unor...

Read more

Mapa dirigintelui

MAPA DIRIGINTELUI   Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.   Recomandări: §         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere; §         colaborarea permanentă cu...

Read more

Metode de eficientizare a lectiilor de l…

METODE DE EFICIENTIZARE A LECŢIILOR  DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ   Institutor Romanescu Camelia Şcoala cu clasele I-VIII Bereşti-Tazlău, jud. Bacău     Limba este însuşită de către copii încă din primii ani de viaţă. Învăţătorului...

Read more

Plan de actiune pentru integrarea copiil…

  PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului...

Read more

Educarea copilului in familie si implica…

EDUCAREA COPILULUI ÎN FAMILIE ŞI IMPLICAŢII LA NIVELUL ŞCOLII Prof. înv. primar Postelnicu Alina Şcoala Gimnazială „Gheorghe Diboş”, Comuna Măneşti Rezumat: Acest articol îşi propune să evidenţieze importanţa...

Read more

Situatia deseurilor in municipiul Brasov

Situatia deseurilor in municipiul Brasov

STUDIU PRIVIND SITUAŢIA DEŞEURILOR ÎN MUNICIPIUL BRAŞOV   Constantin Elena Mădălina Prof Geografie -  Şcoala Generală nr. 6 Iacob Mureşianu     Rezumat: Odată cu dezvoltarea economică a oraşului Braşov începută în a doua jumatate a...

Read more

Continutul dosarului comisiei metodice s…

Conţinutul dosarului comisiei metodice sau ariei curriculare     I. Componenta organizatorică - structura noului an şcolar; - încadrări; - componenţa catedrei (nume, grade didactice, vechime); - orarul membrilor catedrei.   II. Componenta managerială - raport de activitate pe anul...

Read more