Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera lirica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:33

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera lirică (model)

 

Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________

 

Autorul: ______________________________

Volumul: _____________________________

Editura: ______________________________

Anul apariţiei volumului: ________________

 

Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:

________________________________________________________________________

 

Alte opere ale autorului:

_________________________________________________________________________

 

Titlul operei literare: _____________________

Genul literar: ___________________________

Specia literară: __________________________  (doină, pastel, imn, odă, etc.)

Versificaţia:

 

        Poezia este formată din __________ strofe.

        Strofa are ________ versuri.

        Tipul de rimă: _______________________

        Măsura versurilor: ___________________

        Ritmul: ____________________________

 

Eul liric (indici ai prezenţei, sentimentele exprimate): _______________________________

 

Caracteristici ale peisajului contemplat de eul liric (cu exemple din text): _____________

 

Tonul general al poeziei: ___________________________________________________

Mesajul operei: __________________________________________________________

 

Figuri de stil (epitete, comparaţii, personificări, metafore, repetiţii, enumeraţii, hiperbole,

inversiuni, aliteraţii, asonanţe) cu citate din text: ____________________________________

 

Imagini artistice (vizuale, auditive, olfactive, tactile, dinamice ) cu citate din text: ________

 

Titlul operei literare (structură, semnificaţie): ____________________________________

 

Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

 

Citate preferate (scrise între ghilimele): _______________________________________

 

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura): __________________________________

 

Opinii critice / Referinţe critice: ___________________________________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:02
 

Revista cu ISSN

Emisiuni monetare in timpul lui Alexandr…

  EMISIUNI MONETARE ÎN TIMPUL LUI ALEXANDRU CEL BUN   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani                                       Lunga domnie a lui Alexandru cel Bun a cunoscut numeroase emisiuni monetare. La început...

Read more

Dezvoltarea competentelor de lectura in …

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ ÎN ORELE DE LITERATURĂ ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL   Prof. BEZMAN ADRIANA LILIANA, Şcoala Gimnazială Mihail Kogălniceanu, Structura Şcolii Gimnaziale Smârdan, Jud. Galaţi     Studiul propus urmăreşte stimularea...

Read more

Organizarea interna a disciplinei limba …

Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ          Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ...

Read more

Rolul jocului lingvistic in dezvoltarea …

ROLUL JOCULUI LINGVISTIC ÎN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA PREŞCOLARI   Profesor învăţământ preşcolar, Marin Georgiana Cocuta G.P.N Nr. 1 Pinochio                Vârsta preşcolară presupune lărgirea şi complicarea raporturilor dintre copil şi realitatea înconjurătoare. Această deschidere...

Read more

Pledoarie pentru meseria de invatator

PLEDOARIE PENTRU MESERIA DE ÎNVĂŢĂTOR   Prof. înv. primar  Daniela Iosim Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”, Săcele, jud. Braşov   Being a teacher is beautiful, is hard , is interesting, is a challenge. A...

Read more

Programul Sa stii mai multe sa fii mai b…

Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2013   Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” apare ca şi ANEXA la ordinul MECTS nr. 5635/31.08.2012 privind structura anului...

Read more

La radio dans la classe de fle comment

                    LA RADIO DANS LA CLASSE DE FLE. COMMENT?   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   Avant de travailler avec le document radiophonique l’apprenant est préparé à la réception du document. L’enseignant lui...

Read more

Mediul

                                                                                              MEDIUL                  Mediul este reprezentat de totalitatea elementelor si conditiilor de viata cu care individul interactioneaza, direct sau indirect, pe parcursul dezvoltarii sale, in diferite etape de evolutie. Factorii de...

Read more