Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Mihai Eminescu
Miercuri, 08 Decembrie 2010 19:25

                                                           PROIECT EDUCAȚIONAL

                                                                            

Sava Ștefania, limba și literatura română

                                                                          Școala cu clasele I-VIII Octav Băncilă, Corni, Botoșani

 

La jumătatea primei lunii a fiecărui an se sărbătorește ziua poetului național, Mihai Eminescu. Fiecare școală are obligația de a-i cerebra aniversarea prin diferite activități, în scop de prețuire pentru opera sa, pe care a dăruit-o pentru eternitate.

 

Moto: Eminescu? Era o frumuseţe! o figură clasică încadrată de nişte plete mari negre: o frunte înaltă şi senină, nişte ochi mari - la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt coborât dintr-o icoană.

                                                                                          I. L. Caragiale

1. Titlul proiectului:

            A fost, este și va fi Eminescu …

2. Data:15 ianuarie 2011

3. Locația: Școala Octav Băncilă, Corni

4. Grup țintă: elevii claselor  a VI a A, B, C

5. Scopul proiectului:

      - motivarea spiritului competitiv;

      - dezvoltarea competențelor de comunicare scrisă și orală;

      - posibilitatea tuturor elevilor de a putea participa la cel puțin una dintre secțiunile concursului;

6. Secțiuni:

      a) desen;

      b) interpretare;

      c) concurs;

7. Condiții de participare:

     - pot participa elevi din clasa a V-a C;

     - se acordă locul I, II, III elevilor câștigători;

     - juriul va fi compus din cadre didactice;

8. Regulament:

     - concursul se va desfășura la Școala Octav Băncilă, Corni;

     - fiecare elev poate participa la cel mult două secțiuni;

     - prima probă constă în realizarea unei expoziții cu creațiile plastice ale elevilor. Se va puncta imaginația și talentul artistic.

     - a doua probă, cea de interpretare, constă în recitarea unei poezii sau interpretarea unui cântec din opera poetului. Elevii vor fi punctați pentru corectitudine, intonație, etc.:

     - a treia probă - concurs de cultură generală - constă în adresarea de întrebări legate de viața și opera poetului. Vor fi punctați pentru originalitate și spirit creativ.

     - juriul va desemna câștigătorii fiecărei secțiuni în parte;

     - premierea va avea loc imediat după încheierea concursului;

9. Rezultate așteptate:

      - implicarea tuturor elevilor în proiect;

      - realizarea unui portofoliu al clasei cu lucrările elevilor;

10. Desfășurarea activității:

 

Nr.

crt.

Denumirea activității

Resurse

materiale

Resurse umane

Locul

de desfăşurare

1.

Eminescu în culori

Desene și colaje

 inspirate

din viața poetului

Acuarele, carioci,

Hârtie colorată,

hărtie creponată

 

Elevii claselor

 a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

2.

A fost odată ca-n povești …

Concurs de recitări

din opera poetului

 

Poezii și cântece

 din opera poetului

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

3.

Concurs  intrașcolar de

cultură generală

Set de

15 întrebări și

5 sarcini

de lucru.

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

 

Bibliografie:             

Alois Gherguţ, Ciprian Ceobanu, Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic, Editura Polirom, București, 2009

                  

 

Revista cu ISSN

Studiul evolutiei procesoarelor

STUDIUL EVOLUŢIEI PROCESOARELOR   Prof. Farkas Ana Maria Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   1. Primele procesoare Apariţia procesoarelor desktop începe în 1993, odatã cu apariţia primului Pentium. Primul model disponibil rula la o frecvenţă de...

Read more

Literary devices_the vane sisters_Vladim…

LITERARY DEVICES IN “THE VANE SISTERS”, BY VLADIMIR NABOKOV Huniadi Lorina Manuela Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara Nabokov’s short story ‘The Vane Sisters’ (March 1951)...

Read more

Francofonia in romania

FRANCOFONIA ÎN ROMÂNIA prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Momentul care marchează intrarea României în structurile internaţionale ale francofoniei, l-a constituit cea de-a IV-a Conferinţă a...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more

Studiu privind importanta aplicarii meto…

Studiu privind importanta aplicarii metodelor active in orele de istorie la clasa a IV a

STUDIU PRIVIND IMPORTANŢA APLICĂRII METODELOR ACTIVE ÎN ORELE DE ISTORIE, LA CLASA A IV-A Liliana Damian, institutor Şcoala cu clasele I-VIII Vădeni, jud. Brăila La începutul clasei a IV-a s-a...

Read more

Chestionar pentru parinti privind implic…

ANONIM   CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI     Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea  familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală. Răspunsurile pe care le vom...

Read more

Familia factor stimulativ al potentialul…

FAMILIA - FACTOR STIMULATIV AL POTENŢIALULUI CREATIV AL COPILULUI   Cojocaru Anişoara, profesor în învăţământul primar Colegiul Naţional ,,Roman – Vodă”, Roman   Rezumat Din experienţa mea de peste treizeci de ani la catedră, pot spune...

Read more

Proba practica la concursul pentru ocupa…

   ANEXA Nr. 7   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -...

Read more