|
|
Specializari invatamantul special |
Joi, 27 Septembrie 2012 00:00 |
ANEXA Nr. 12
la metodologie
SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala, efectuat separat, in afara pregatirii initiale
1. Absolventii cu diploma ai invatamantului superior, avand inscrisa pe diploma de absolvire/licenta una din specializarile: psihopedagogie speciala, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie sociala, pedagogie speciala, psihosociologie, filosofie-istorie (absolventi ai promotiilor 1978-1994), absolventii cu diploma ai colegiilor pedagogice cu specializarile educator de psihopedagogie speciala sau educator si psihopedagogie speciala, absolventii cu diploma ai scolilor postliceale care pregatesc invatatori-educatori pentru invatamant special si ai liceelor pedagogice, precum si absolventii ciclului II de studii universitare de masterat in domeniile psihologie sau stiintele educatiei, in concordanta cu Centralizatorul pentru invatamant special, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, conform Centralizatorului, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.
2. Absolventii invatamantului superior care au parcurs in formarea initiala cursuri de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 56 de ore ori absolventi ai scolilor postliceale cu profil pedagogic, specializarea invatator/educatoare, care au parcurs in formarea initiala un curs de psihopedagogie speciala sau in domeniul educatiei speciale de cel putin 36 de ore, pot ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, in concordanta cu Centralizatorul, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica in educatie speciala efectuat separat, in afara pregatirii initiale.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
1. Cocaina
Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută... Read more
Ordin privind aprobarea Regulamentului de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar
Read more
NOTE ALE POSTERITĂŢII LUI ION CREANGĂ
DIN PERSPECTIVA CRITICII LITERARE
Prof. Bunduc Gabriela
Liceul Tehnologic”Petru Rareş” Botoşani
Mereu deschisă interpretărilor, opera lui Creangă suscită şi... Read more
INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ
ÎN CICLUL PRIMAR
prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
MOTTO:
“Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative... Read more
DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA COPILUL PREŞCOLAR
Prof. psihopedagog Martinconi Noemi,
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara
Lucrarea de faţă îsi propune sã prezinte importanta limbajului, atenţionându-ne asupra rolului limbajului asupra personalităţii copilului, limbajul... Read more
Ce teze se dau in anul scolar 2012-2013
In scurta vreme va incepe perioada tezelor din anul scolar 2012-2013. Vezi perioada de sustinere a tezelor, precum si lista disciplinelor la care... Read more
PE CĂRĂRI DE LEGENDĂ
Prof. Sandu Diana – Ileana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand” Timişoara
Prezentul articol se doreşte a fi o rememorare a unei excursii minunate realizate împreună cu clasa a cărei dirigintă... Read more
INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ
Prof. Buzea Gabriela,
ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București
Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor pe care îi îndrumă, prin folosirea unor... Read more
NOTES SUR LA COMPREHENSION
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest Timişoara
Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire…
DEZVOLTARE PERSONALĂ – PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATĂ
Prof. înv. primar Lupşac Mariana
Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu
DATA:
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu
CLASA: I B
PROFESOR ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR: Lupşac Mariana
ARIA CURRICULARĂ:… ROLUL, LOCUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR
ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Inst. DOBREA MONICA
Şcoala cu clsasele I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Compunerile reprezintă rezultanta unei activităţi intelectuale complexe, care implică sinteza… REPREZENTĂRI ALE BABEI DOCHIA ÎN LITERATURĂ
Prof. Simona Crainic,
Liceul De Arte Plastice, Timișoara
Studiul de faţă urmăreşte o trecere în revistă a modului în care Baba Dochia este reprezentată în…
REPREZENTĂRI ALE ORIENTULUI ÎN LITERATURA ITALIANĂ DIN SECOLUL al XX-lea
prof. Ghiţă Valentin
Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti
Prin prezenta lucrare încercăm să oferim o imagine a Orientului construită în Italia…
STILURI EDUCATIVE FAMILIALE ŞI REUŞITA ŞCOLARĂ
Prof. Perţa Elena
Şcoala Gimnazială Păstrăveni - Neamţ
Ca şi în cazul dezvoltării cognitive, numeroase anchete indică o dependenţă a reuşitei şcolare de un stil parental … POSTMODERNISMUL
Georgeta-Irina Rusu,
Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău
Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,…
ACTIVITATEA NR. 2
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Program Şcoala Altfel - Activităţi
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele primare
2. Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi… 2. Evaluarea resurselor umane în organizația școlară
2.1 Considerații generale
În sens larg, evaluarea performanțelor este considerată o acțiune, un proces sau un anumit tip de activitate cognitivă prin care o persoană…
|
|