Structura anului scolar 2012-2013 prin ordin 3794 din 2012 |
Luni, 14 Mai 2012 00:00 |
Structura anului şcolar 2012-2013
prin ordin 3794 din 2012
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
ORDIN Nr. 3.794/2012 privind structura anului şcolar 2012–2013
M.Of. nr. 296 din 5.5.2012
În temeiul art. 94 alin. (2) lit. r) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului Şi Sportului emite prezentul ordin.
Art. 1
(1) Anul şcolar 2012–2013 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 178 de zile lucrătoare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se stabilesc următoarele:
a) pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar are 37 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfăşurării examenului naţional de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie la data de 31 mai 2013;
b) pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are 36 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfăşurării evaluării naţionale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie la data de 14 iunie 2013;
c) pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;
d) pentru clasele din învăţământul profesional cu durata de 2 ani, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;
e) pentru învăţământul special – clasele a IX-a – a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 182 de zile;
f) stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, conform structurii anului şcolar, cu respectarea vacanţelor;
g) pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare.
Art. 2
Anul şcolar 2012–2013 începe la data de 1 septembrie 2012, se încheie la data de 31 august 2013 şi se structurează pe două semestre după cum urmează:
Semestrul I
Cursuri – luni, 10 septembrie 2012 – vineri, 21 decembrie 2012
În perioada 29 octombrie–4 noiembrie 2012, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 22 decembrie 2012 – duminică, 13 ianuarie 2013
Semestrul al II-lea
Cursuri – luni, 14 ianuarie 2013 – vineri, 5 aprilie 2013
Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 6 aprilie 2013 – duminică, 21 aprilie 2013
Cursuri – luni, 22 aprilie 2013 – vineri, 21 iunie 2013
Vacanţa de vară – sâmbătă, 22 iunie 2013 – duminică, 8 septembrie 2013
Art. 3
În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.
Art. 4
(1) Săptămâna 1–5 aprilie 2013 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităţilor extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel“, având un orar specific.
(2) Tipurile de activităţi care se organizează în săptămâna menţionată la alin. (1), modalităţile de organizare şi responsabilităţile se stabilesc conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5
(1) Tezele din semestrul I al anului şcolar 2012–2013 se susţin, de regulă, până la data de 30 noiembrie 2012.
(2) Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2012–2013 se susţin, de regulă, până la data de 25 mai 2013.
Art. 6
(1) În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar stabilite prin prezentul ordin.
(2) Solicitarea de modificare a structurii anului şcolar se face după consultarea consiliului reprezentativ al părinţilor din unitatea/unităţile de învăţământ respectivă/respective.
(3) Aprobarea modificării structurii anului şcolar, menţionată la alin. (1), se acordă în condiţiile asigurării unui număr de zile de cursuri cel puţin egal cu cel stabilit la art. 1, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale: evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, examenul de bacalaureat, examenele de certificare a competenţelor profesionale, examenele de atestare a competenţelor, examenele de absolvire.
Art. 7
Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a competenţelor profesionale/a competenţelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Art. 8
Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,
Cătălin Ovidiu Baba
IMPORTANT!!!
La prezentul ordin au intervenit schimbări.
Actualizări:
1 septembrie 2012 - Şcoala începe pe 17 septembrie 2012. Vezi noua structură a anului şcolar 2012-2013.
3 septembrie 2012 - Vacanţa de primăvară va fi redusă cu o săptămână pentru a se păstra numărul de săptămâni. Vezi noua structură a anului şcolar 2012-2013.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 03 Septembrie 2012 16:24 |
|
Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.
Noul an... Read more
STUDIU - AVANTAJELE ŞI DEZAVANTAJELE UTILIZĂRII TEHNOLOGIILOR DE ACCES ŞI A CELOR ASISTIVE ÎN ŞCOALĂ, PENTRU ELEVII CU DIZABILITĂŢI
înv. Marc Aurica
Şcoala Gimnazială Cîmpeni
Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicare... Read more
ACTIVIZAREA PREDĂRII-ÎNVĂŢĂRII PRIN
UTILIZAREA ÎNVĂŢĂRII BAZATE PE PROIECT
Prof. Corina Mariana Mitrulescu
Liceul Tehnologic „Horia Vintilă”, Segarcea, judeţul Dolj
Apărut în secolul XX datorită nevoii de flexibilitate şi de relevanţă socială a... Read more
IDIOMATIC EXPRESSIONS
Prof. Burghiu Iuliana-Florina
Şcoala Nr. 3 Iveşti, Galaţi
This article is a short attempt to make students achieve a number of English idioms related to certain situations,... Read more
Programul Scoala Altfel
Prevederi generale 1. Saptamana 2-6 aprilie 2012 va fi dedicata activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, in cadrul programului numit "Scoala altfel". In aceasta saptamana nu se organizeaza cursuri... Read more
COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA ŞCOLARĂ.
SUGESTII PENTRU AMELIORAREA ASPECTELOR INEFICIENTE.
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
În cele ce urmează, voi încerca... Read more

STUDIU PRIVIND APLICAŢIILE PROPRIETĂŢII LUI DARBOUX
Prof. Pantin Delia
Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I” Timişoara
Proprietatea lui Darboux poate fi folosită în... Read more
MUZICA SECOLULUI AL XX-LEA
DIVERSITATEA STILURILOR ÎN CREAŢIA MUZICALÃ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
La sfârsitul secolului al XIX-lea, când influenta muzicii lui... Read more
MANUALELE ALTERNATIVE – MIJLOACE DIDACTICE ALE PROFESORULUI DE AZI
Prof. Budurean Corina
Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea
Articolul urmăreşte o prezentare a rolului pe care îl are manualul, ca mijloc didactic,…
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.… AMPRENTA ALTERNATIVELOR EDUCAŢIONALE ASUPRA ELEVULUI
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, jud. Botoşani
Moto:’’Daţi-mi un peşte şi voi mânca azi, învăţaţi-mă să pescuiesc şi voi avea ce mânca…
PORTOFOLIUL DIDACTIC,
o metodă alternativă viabilă de evaluare
Prof. Stan Cristina
Şcoala Gimnaziala Bâsca-Chiojdului, jud. Buzău
„Într-o şcoală niciodată nu se ştie cine dă şi cine primeşte.” (Constantin Noica)
Şcoala are “obligaţia“ să creeze condiţii…
ESSAY TYPES
Profesor Bold Corina
C.N. Zinca Golescu Pitești
Essays are common in elementary, middle, high school and college, and you may even need to write essays in the business… NEBUNIA DANSULUI
ÎN ROMANUL „CIULEANDRA”
Prof. Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Liviu Rebreanu, prin geniul său artistic, va traduce viaţa pintr-o luptă aprigă şi indisolubilă a măcinărilor de forţe. Pornind…
Unsprezece medalii şi două premii speciale
la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012
Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20… Partea II
Introducere în Ştiinţifico-fantastic şi subgenurile lui
Ce este ştiinţifico-fantasticul?
O caracteristică definitorie a modului SF este fascinaţia pe care o reprezintă referitor la ştiinţă şi tehnologie. Literatura şi ştiinţa, sau ştiinţa…
Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat
pentru anul scolar 2013-2014
Vezi Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul 2013-2014
|